Ha valaki netalántán először kapott kedvet a Túraautó Világbajnoksághoz és leült a tévé elé vasárnap reggel, szinte biztos, hogy utoljára nézett WTCC-t. Ha valaki netalántán aggódott volna amiatt, hogy a WTCC-nek nem tesz jót a növekvő nézettség, az most megnyugodhat. Hogyan veszítsünk nézőket két óra alatt? A válasz: Suzuka East. Végy egy világbajnokságot és vidd el egy legendás versenypályára, de ne ám a teljes vonalvezetésre, dehogy! Inkább négy S-kanyar után fordítsd vissza a mezőnyt a célegyenesre, hogy aztán újra a négy S-kanyar következzen, ami után megint vissza lehet térni a célegyenesre és így tovább. A Túraautó vb japán fordulója iskolapéldája annak, hogyan lehet tönkretenni egy hétvégét egyetlen jobbos visszafordítóval. Figyeljetek, gyerekek és ne csináljátok utánuk! Tavaly megdöbbentette a mezőnyt és a nézőket a két verseny alatt látható...ööö...mi is? Hát ez az! A nagy semmi! A japán hétvége akkor is csalódást okozott és azt hittük, többet nem kell elszédülnünk a Suzuka East csiki-csukijaitól, hisz melyik versenysorozat lenne képes kétszer is lábon lőni magát? Erre a kérdésre megkaptuk a választ. Félreértés ne essék, imádom a WTCC-t, mindig felkelek hajnali 4-kor, hogy láthassam a Makaói Nagydíjat novemberben, épp ezért bánt, hogy mekkora kisebbségi érzésük van a szervezőknek. Miért kell a szériát mindig rövidített vonalvezetésű pályákra elvinni, miért kellett kivágni a versenynaptárból Doningtont, Oscherslebent, miért kellett tavaly egy olyan pályán rendezni a kínai versenyt, ahol sörsátorban adták az interjúkat? Miért ne lehetne egy Túraautó Világbajnokságot egy teljes, 5,8 km-es vonalvezetésre elvinni. Túl kevés lenne a körszám? A helyszínre kilátogatók kevésszer láthatnák az autókat? Miért, így mit láttak? 23 autót, amelyek nagy sebességű felvonulást adtak elő, mivel az egész hétvégén egyetlen egy (!!!) erőből történő előzés volt. Az igazság az, hogy ezt valószínűleg a helyszíni nézők is unták, ahogy maguk a versenyzők is. A második futamon már szinte senki nem próbálkozott előzéssel, mert tudták, lehetetlen. Siralmas volt látni, ahogy Michelisz Norbi vért izzadva sem tudja megelőzni a nálánál sokkal lassabb Tom Boardman Seatját. Erről a hétvégéről egyszerűen nem lehet mit írni, ha a pilóták egy kacsaúsztató-versenyt rendeztek volna, akkor is több történést láthattunk volna. Remélem ezúttal Lottiék tényleg megtanulták a leckét, ha nem, jövőre vagy kacsaúsztatást akarok látni, vagy semmit ezen a pályán!
Végezetül íme a suzukai pálya, kiemelve az East Circuit, ahol a WTCC pilótái vonatoztak: