Facebook

https://www.facebook.com/razokoblog

Rázókő blog

Minden, ami motorsport. facebook.com/razokoblog

Friss topikok

Címkék

a1gp (1) abu dhabi (1) abu dhabi nagydíj (1) aco (1) adelaide (1) al-attiyah (3) albuquerque (2) alfa romeo (1) alguersuari (1) alms (8) alonso (4) aprilia (1) audi (3) austin (3) ausztrália (2) ausztrál nagydíj (2) ausztria (1) autogp (4) azerbajdzsán (1) ázsiai le mans (1) bahrein (1) bahreini nagydíj (1) bajnokok tornaja (1) baku (1) bangkok (1) barcelona (2) barrichello (1) bathurst (2) berger (1) bes (2) biaggi (1) blancpain (3) bmw (4) bouffier (1) brawn (1) brazil nagydíj (1) brit nagydíj (1) bsb (3) buemi (1) buggy (1) bukarest (1) bunkoczi (2) burti (1) cart (2) caterham (1) chagin (1) champcar (2) chevrolet (3) chile (1) circuit of the americas (2) citroen (2) city challenge (1) corvette (2) cota (4) crt (3) cruze (1) dakar (2) daytona (3) daytona 500 (1) da costa (1) da matta (1) delecour (1) deltawing (1) despres (2) de rooy (2) de silvestro (1) donington (1) donnelly (1) dorna (1) dtm (12) ducati (2) ecclestone (4) elms (2) erc (1) ezpeleta (1) f1 (48) f2 (1) f3 (3) f3000 (1) f3 euroseries (1) fernando alonso (1) ferrari (6) fia (1) fia gt (4) fittipaldi (1) fom (1) force india (1) ford (3) forma-1 (49) forma-2 (1) forma-3 (3) formula 3000 (1) francia nagydíj (1) fuji (2) glock (1) gold coast (1) gp masters (1) grand-am (3) grosjean (1) gt (1) gt1 (1) guia (1) hamilton (3) hanninen (1) highcroft (1) hinchcliffe (1) hirvonen (1) hispania (1) holden (1) honda (3) hrt (1) huff (2) hulkenberg (1) hungaroring (6) hvm (1) india (2) indiai nagydíj (3) indianapolis (1) indycar (15) interlagos (1) istanbul (1) itc (1) janner rallye (1) japán (1) japán nagydíj (1) jerez (2) judd (1) kamaz (1) katar (1) katari nagydíj (1) kawasaki (1) kínai nagydíj (1) kopecky (1) korea (1) kovalainen (1) kristensen (1) kubica (1) kyalami (1) laffite (1) latvala (2) lauda (1) lausitzring (1) level 5 (1) le mans (6) loeb (3) lorenzo (2) lotti (1) lotus (4) m-sport (1) magyar nagydíj (3) makaó (1) makaói nagydíj (1) malajzia (1) maláj nagydíj (2) mansell (1) marrakesh (2) marussia (2) massa (1) max mosley (1) mclaren (3) melbourne (1) menu (2) mercedes (2) mexikó (1) michelisz (2) mini (2) misano (1) monte carlo (1) montoya (2) monza (2) mortara (1) moszkva (2) motegi (1) moto2 (1) motogp (24) mount panorama (1) muller (2) napi bizarr (4) nascar (10) német nagydíj (2) nissan (1) novikov (1) nürburgring (1) nyikolajev (1) ogier (2) opel (2) oroszország (1) ostberg (1) osztrák nagydíj (1) ota (1) patrese (1) patrick (1) patronelli (2) paul ricard (1) pedrosa (2) peru (1) peterhansel (2) petit le mans (1) phillip island (2) porsche (2) priaulx (1) pruett (1) race of champions (1) raikkonen (2) rebellion (1) red bull (7) red bull ring (1) ricardo tormo (1) road america (2) road atlanta (1) roc (1) rossi (2) sachsenring (1) sainz (2) sanghaj (2) san jose (1) sao paulo (1) sato (1) sauber (1) sbk (8) schumacher (2) seat (1) sebastian vettel (1) sebring (1) sepang (3) sf (1) silverstone (3) simoncelli (1) skoda (1) slovakia ring (1) sordo (1) spa (3) spanyol nagydíj (2) spies (2) sro (1) st. petersburg (1) stoner (2) superbike (3) superleague formula (1) superstars (1) super aguri (1) super gt (3) surfers paradise (2) surtees (1) suzuka (2) suzuka east (1) svédország (1) sykes (1) szalay (2) texas (2) tilke (3) tony george (1) török nagydíj (1) toro rosso (1) toyota (1) turkington (1) tusc (3) usa (2) usa nagydíj (2) uscr (1) v8 supercars (6) valencia (1) valenciai nagydíj (1) vettel (8) volkswagen (3) wec (14) wendlinger (1) wmsc (1) wrc (2) wsr (3) wtcc (17) wurz (1) yamaha (2) yas marina (1) yokohama (1) zanardi (1) zengő (2) zolder (1) zúzda (3) Címkefelhő

ALMS Road Atlanta: Szezonzárás és útkeresés

Fábián Viktor 2012.10.21. 20:30

petit-le-mans-2012-qualifying-1350686460.jpg

Szombaton véget ért az Amerikai Le Mans Széria 2012-es idénye, a hagyományoknak megfelelően a Road Atlantán rendezett 10 órás Petit Le Mans-nal. A szezon kezdete óta csak és kizárólag két csapat tudott nyerni, nevezetesen a Muscle Milk Pickett Racing és a Dyson Racing. Bár ez a leosztás nem hangzik túl izgalmasan, ne ítéljünk pusztán a győztesek listáját látva! Az ALMS-ben az elmúlt két évben egészen rövidre sikeredett a nevezett prototípus autók listája, hovatovább, a tavalyi idényben négy versenyen egyetlen LMP2-es autó sem indult! Bár a hosszútávú versenyzés reneszánszát éli, a prototípus kocsik fogyatkozását nehéz megállítani a gazdasági válság tükrében. A múlt évi tendenciát látva bravúr a sorozat részéről, hogy ebben az évben minden futamon minden kategória képviseltette magát. Úgy tűnik tehát, hogy a szakadék szélétől sikerült néhány lépést távolodniuk az illetékeseknek, de a 2014-től bekövetkező egyesülés a Grand-Ammel azt sejteti, ők maguk sem tudták biztosítani az amerikai hosszútávú versenyzés jövőjét.

Ha kicsit eltávolodunk az ALMS braseltoni irodájától és vigyázó szemünket a versenypályákra vetjük, megállapíthatjuk, hogy az ott zajló küzdelmek a válságnak csak egy apró jeléről árulkodnak: a már említett harmatos LMP1-es és LMP2-es autók mennyiségéről. Ha inkább a minőséget vizslatjuk, egy virágzó sorozatot látunk. A versenyeket Pickették és Dysonék csatái, valamint a GT kategória már-már vérre menő küzdelmei teszik színessé és izgalmassá. Annak ellenére, hogy nem indulnak félszázan és hogy a legrövidebb verseny is 2 óra 45 percig tart, garantáltak a látványos megmozdulások és a visszajelzésekből kiindulva elmondható, hogy kevesen álltak fel a számítógépük elől (az USA nézői élőben csak az interneten nézhetik a futamokat, az ABC csatorna összefoglalót sugároz), kanapéjukból csalódottan, vagy hagyták el a verseny helyszínét idegesen, hogy na ide se jövünk többet!

Petit Le Mans: a WEC-ben legjobb privát csapat, a Road Atlantán szabadkártyával induló Rebellion Racing Neel Janival, Nicolas Prosttal és Andrea Belicchivel megtörte az eddigi győztesek uralmát, akiket műszaki problémák akadályoztak. A Muscle Milk Pickett Racingnek Klaus Graffal és Lucas Luhrral egy 33. pozíció is elég volt ahhoz, hogy a Dyson Racing előtt végezzenek a P1-es tabellán, megnyerve az ALMS 2012-es kiírását. A P2-ben a Level 5 Motorsports kategóriagyőzelmet és kategória bajnoki címet ünnepelhetett, az LMPC (Le Mans Prototype Challenge) osztályban a CORE Autosport a kezdetek óta dominált, így bajnokok lettek. A GT-ben egész évben nagyot küzdött a Corvette Racing, ami címet hozott a konyhára, míg a GTC kategóriában az Alex Job Racing Porsche kocsija diadalmaskodott.

La-Nissan-Deltawing-a-Petit-Le-Mans_articlethumbnail.jpg

Kiemelendő még a Highcroft csapat futurisztikus DeltaWing Nissanja, amely a kalandos Le Mans-i 24 órás után rajtengedélyt kapott a Petit Le Mans-ra is, és a pénteki balesete ellenére figyelemreméltóan szerepelt: több P2-es és PC autót megelőzve az ötödik helyen végeztek, Lucas Ordonez és Gunnar Jeannette tehát kiválóan terelgette a korábban még kanyarodásra is alkalmatlannak tartott járművet.

Az idei szezon a bajnokság jövőjének bizonytalan mivolta ellenére is jól sikeredett, hiszen az összetettbeli cím az utolsó versenyen talált gazdára és még ha nem is volt tökéletes az idei év, azt kívánom magunknak, hogy soha rosszabbat ne lássunk!

Címkék: corvette porsche le mans nissan level 5 alms rebellion road atlanta petit le mans highcroft deltawing

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://razoko.blog.hu/api/trackback/id/tr174861556

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása