Facebook

https://www.facebook.com/razokoblog

Rázókő blog

Minden, ami motorsport. facebook.com/razokoblog

Friss topikok

Címkék

a1gp (1) abu dhabi (1) abu dhabi nagydíj (1) aco (1) adelaide (1) al-attiyah (3) albuquerque (2) alfa romeo (1) alguersuari (1) alms (8) alonso (4) aprilia (1) audi (3) austin (3) ausztrália (2) ausztrál nagydíj (2) ausztria (1) autogp (4) azerbajdzsán (1) ázsiai le mans (1) bahrein (1) bahreini nagydíj (1) bajnokok tornaja (1) baku (1) bangkok (1) barcelona (2) barrichello (1) bathurst (2) berger (1) bes (2) biaggi (1) blancpain (3) bmw (4) bouffier (1) brawn (1) brazil nagydíj (1) brit nagydíj (1) bsb (3) buemi (1) buggy (1) bukarest (1) bunkoczi (2) burti (1) cart (2) caterham (1) chagin (1) champcar (2) chevrolet (3) chile (1) circuit of the americas (2) citroen (2) city challenge (1) corvette (2) cota (4) crt (3) cruze (1) dakar (2) daytona (3) daytona 500 (1) da costa (1) da matta (1) delecour (1) deltawing (1) despres (2) de rooy (2) de silvestro (1) donington (1) donnelly (1) dorna (1) dtm (12) ducati (2) ecclestone (4) elms (2) erc (1) ezpeleta (1) f1 (48) f2 (1) f3 (3) f3000 (1) f3 euroseries (1) fernando alonso (1) ferrari (6) fia (1) fia gt (4) fittipaldi (1) fom (1) force india (1) ford (3) forma-1 (49) forma-2 (1) forma-3 (3) formula 3000 (1) francia nagydíj (1) fuji (2) glock (1) gold coast (1) gp masters (1) grand-am (3) grosjean (1) gt (1) gt1 (1) guia (1) hamilton (3) hanninen (1) highcroft (1) hinchcliffe (1) hirvonen (1) hispania (1) holden (1) honda (3) hrt (1) huff (2) hulkenberg (1) hungaroring (6) hvm (1) india (2) indiai nagydíj (3) indianapolis (1) indycar (15) interlagos (1) istanbul (1) itc (1) janner rallye (1) japán (1) japán nagydíj (1) jerez (2) judd (1) kamaz (1) katar (1) katari nagydíj (1) kawasaki (1) kínai nagydíj (1) kopecky (1) korea (1) kovalainen (1) kristensen (1) kubica (1) kyalami (1) laffite (1) latvala (2) lauda (1) lausitzring (1) level 5 (1) le mans (6) loeb (3) lorenzo (2) lotti (1) lotus (4) m-sport (1) magyar nagydíj (3) makaó (1) makaói nagydíj (1) malajzia (1) maláj nagydíj (2) mansell (1) marrakesh (2) marussia (2) massa (1) max mosley (1) mclaren (3) melbourne (1) menu (2) mercedes (2) mexikó (1) michelisz (2) mini (2) misano (1) monte carlo (1) montoya (2) monza (2) mortara (1) moszkva (2) motegi (1) moto2 (1) motogp (24) mount panorama (1) muller (2) napi bizarr (4) nascar (10) német nagydíj (2) nissan (1) novikov (1) nürburgring (1) nyikolajev (1) ogier (2) opel (2) oroszország (1) ostberg (1) osztrák nagydíj (1) ota (1) patrese (1) patrick (1) patronelli (2) paul ricard (1) pedrosa (2) peru (1) peterhansel (2) petit le mans (1) phillip island (2) porsche (2) priaulx (1) pruett (1) race of champions (1) raikkonen (2) rebellion (1) red bull (7) red bull ring (1) ricardo tormo (1) road america (2) road atlanta (1) roc (1) rossi (2) sachsenring (1) sainz (2) sanghaj (2) san jose (1) sao paulo (1) sato (1) sauber (1) sbk (8) schumacher (2) seat (1) sebastian vettel (1) sebring (1) sepang (3) sf (1) silverstone (3) simoncelli (1) skoda (1) slovakia ring (1) sordo (1) spa (3) spanyol nagydíj (2) spies (2) sro (1) st. petersburg (1) stoner (2) superbike (3) superleague formula (1) superstars (1) super aguri (1) super gt (3) surfers paradise (2) surtees (1) suzuka (2) suzuka east (1) svédország (1) sykes (1) szalay (2) texas (2) tilke (3) tony george (1) török nagydíj (1) toro rosso (1) toyota (1) turkington (1) tusc (3) usa (2) usa nagydíj (2) uscr (1) v8 supercars (6) valencia (1) valenciai nagydíj (1) vettel (8) volkswagen (3) wec (14) wendlinger (1) wmsc (1) wrc (2) wsr (3) wtcc (17) wurz (1) yamaha (2) yas marina (1) yokohama (1) zanardi (1) zengő (2) zolder (1) zúzda (3) Címkefelhő

MotoGP: Pályaháború

Fábián Viktor 2013.08.20. 13:14

maqwin.jpg

Vasárnap lezajlott a MotoGP idei szezonjának harmadik, egyben utolsó fordulója az Egyesült Államokban, az Indy 500-on kívül inkább hírhedt, mint híres Indianapolis Motor Speedway-en. Egy nappal a verseny után bejelentették, hogy Brazília jövőre tíz év kihagyás után visszatér a GP versenynaptárába, a főváros mellett fekvő Nelson Piquet versenypályára. Ha nem lenne biztos Indy 2014-es szereplése és a hosszabbításra való törekvés, akár cinizmusra is gyanakodhatnánk, hogy épp a rajongótársadalom által leginkább gyűlölt nagydíj után válik biztossá egy új helyszín, ami biztosan kiszorít majd a naptárból egy jelenlegit.

A szervező Dorna ugyanis nem óhajtja az egy évben megrendezésre kerülő versenyek számát növelni. 18 futam, ha törik, ha szakad, és ha ez a hozzáállás nem változik, a hétfői bejelentéssel tulajdonképpen összeállt a jövőre versenyt rendezők listája. Argentína és Brazília jön, Csehország és Malajzia megy. Vagy mégsem? Bár a két lehetséges kiesőn kívül mindenki rendelkezik érvényes szerződéssel nemcsak jövőre, de még 2015-re is (9 nagydíjnak 2016-ig szól a kontraktusa), a Dorna bevallottan az Egyesült Államok és Spanyolország felhozatalát rövidítené meg. A hispánok négy versenye irreálisan soknak tűnik, és az USA rendezte három nagydíj sem életszerű. A helyzet a megkötött szerződések miatt korántsem egyszerű, mert ha a vb Brnót és Sepangot is megtartaná jövőre (márpedig az ázsiai terjeszkedés is a tervek között szerepel), akkor komoly huzavonára kell felkészülnie. Nézzük, mely helyszíneknek kell elsősorban a naptárban maradásért küzdeniük!

jerezcrowd.jpg

Jerez rúdja nagyon kifelé állt az elmúlt években, de a dél-spanyol aszfaltcsík 2015-ig biztosította a helyét. Barcelona, Aragónia és Valencia elvileg 2016-ig nyugodt lehet. A négy pálya közül Jerez a leggyengébb láncszem, ami kár, mert a Spanyol Nagydíj hangulata és színvonala nehezen mérhető a katalán, vagy az aragóniai futaméhoz. Valencia hagyományos évadzáró helyszín, számomra a Ricardo Tormo pálya elvesztése is fájó lenne.

A három amerikai állomás közül Laguna Secát tartják a legnagyobb becsben, de gyenge pontja, hogy csak a királykategóriának ad otthont. Austin idén debütált, de csak a viszonylag magas nézőszám mentette meg a hétvégét, amely kevesebb látványossággal szolgált, mint azt reméltük. Indianapolis, ah, Indianapolis! Mint már említettem, az egyik, ha nem a leggyűlöltebb helyszín, mert izgalmas versenyek helyett óriási bukásokkal írja be magát a motorversenyzés történetébe. Indy azonban idén meglepetést okozott. Marc Marquez ugyan tíz kör után eldöntötte a versenyt, de a mögötte lévők ébren tartották a 45 perces szunyókálásra készülő nézőket. Az Indianapolisi GP az idei szezon legkellemesebb csalódása volt, de a legendás pálya szerződése jövőre lejár.

2laguna.jpg

Túlvállalta volna magát a Dorna? Úgy tűnik, a szerződések meghosszabbításakor koherens politika nélkül jártak el, mert több pálya mellett kötelezték el magukat, mint amennyit most szeretnének. Abszurd, hogy egy ekkora szériát irányító szervezet így járjon el! Olyannyira, hogy vélhetően a háttérben már régen megszülettek a döntések. Brno a közép-kelet-európai régió egyetlen MotoGP nagydíja, Sepang búcsúja pedig az Ázsia felé tendálás miatt nem valószínű, ráadásul az ugyancsak Dorna menedzsment alatt álló Superbike Világbajnokság 2015-ben fordulót rendezne Malajziában.

Hogy mely országok látják vendégül jövőre Gyorsasági motoros-világbajnokságot, az egyelőre tisztázatlan. Biztosra vehetjük azonban, hogy a MotoGP versenynaptára hosszútávon egyre több hasonlóságot fog mutatni a Forma-1-ével. A Dorna több ázsiai fordulót akar, de ezt csak az európai versenyek számának csökkentésével tudja elérni.

Képek: BBC, AutoRacing1.com, GEPA pictures/Gold and Goose/David Goldman

Címkék: motogp

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://razoko.blog.hu/api/trackback/id/tr655468019

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása