Facebook

https://www.facebook.com/razokoblog

Rázókő blog

Minden, ami motorsport. facebook.com/razokoblog

Friss topikok

Címkék

a1gp (1) abu dhabi (1) abu dhabi nagydíj (1) aco (1) adelaide (1) al-attiyah (3) albuquerque (2) alfa romeo (1) alguersuari (1) alms (8) alonso (4) aprilia (1) audi (3) austin (3) ausztrália (2) ausztrál nagydíj (2) ausztria (1) autogp (4) azerbajdzsán (1) ázsiai le mans (1) bahrein (1) bahreini nagydíj (1) bajnokok tornaja (1) baku (1) bangkok (1) barcelona (2) barrichello (1) bathurst (2) berger (1) bes (2) biaggi (1) blancpain (3) bmw (4) bouffier (1) brawn (1) brazil nagydíj (1) brit nagydíj (1) bsb (3) buemi (1) buggy (1) bukarest (1) bunkoczi (2) burti (1) cart (2) caterham (1) chagin (1) champcar (2) chevrolet (3) chile (1) circuit of the americas (2) citroen (2) city challenge (1) corvette (2) cota (4) crt (3) cruze (1) dakar (2) daytona (3) daytona 500 (1) da costa (1) da matta (1) delecour (1) deltawing (1) despres (2) de rooy (2) de silvestro (1) donington (1) donnelly (1) dorna (1) dtm (12) ducati (2) ecclestone (4) elms (2) erc (1) ezpeleta (1) f1 (48) f2 (1) f3 (3) f3000 (1) f3 euroseries (1) fernando alonso (1) ferrari (6) fia (1) fia gt (4) fittipaldi (1) fom (1) force india (1) ford (3) forma-1 (49) forma-2 (1) forma-3 (3) formula 3000 (1) francia nagydíj (1) fuji (2) glock (1) gold coast (1) gp masters (1) grand-am (3) grosjean (1) gt (1) gt1 (1) guia (1) hamilton (3) hanninen (1) highcroft (1) hinchcliffe (1) hirvonen (1) hispania (1) holden (1) honda (3) hrt (1) huff (2) hulkenberg (1) hungaroring (6) hvm (1) india (2) indiai nagydíj (3) indianapolis (1) indycar (15) interlagos (1) istanbul (1) itc (1) janner rallye (1) japán (1) japán nagydíj (1) jerez (2) judd (1) kamaz (1) katar (1) katari nagydíj (1) kawasaki (1) kínai nagydíj (1) kopecky (1) korea (1) kovalainen (1) kristensen (1) kubica (1) kyalami (1) laffite (1) latvala (2) lauda (1) lausitzring (1) level 5 (1) le mans (6) loeb (3) lorenzo (2) lotti (1) lotus (4) m-sport (1) magyar nagydíj (3) makaó (1) makaói nagydíj (1) malajzia (1) maláj nagydíj (2) mansell (1) marrakesh (2) marussia (2) massa (1) max mosley (1) mclaren (3) melbourne (1) menu (2) mercedes (2) mexikó (1) michelisz (2) mini (2) misano (1) monte carlo (1) montoya (2) monza (2) mortara (1) moszkva (2) motegi (1) moto2 (1) motogp (24) mount panorama (1) muller (2) napi bizarr (4) nascar (10) német nagydíj (2) nissan (1) novikov (1) nürburgring (1) nyikolajev (1) ogier (2) opel (2) oroszország (1) ostberg (1) osztrák nagydíj (1) ota (1) patrese (1) patrick (1) patronelli (2) paul ricard (1) pedrosa (2) peru (1) peterhansel (2) petit le mans (1) phillip island (2) porsche (2) priaulx (1) pruett (1) race of champions (1) raikkonen (2) rebellion (1) red bull (7) red bull ring (1) ricardo tormo (1) road america (2) road atlanta (1) roc (1) rossi (2) sachsenring (1) sainz (2) sanghaj (2) san jose (1) sao paulo (1) sato (1) sauber (1) sbk (8) schumacher (2) seat (1) sebastian vettel (1) sebring (1) sepang (3) sf (1) silverstone (3) simoncelli (1) skoda (1) slovakia ring (1) sordo (1) spa (3) spanyol nagydíj (2) spies (2) sro (1) st. petersburg (1) stoner (2) superbike (3) superleague formula (1) superstars (1) super aguri (1) super gt (3) surfers paradise (2) surtees (1) suzuka (2) suzuka east (1) svédország (1) sykes (1) szalay (2) texas (2) tilke (3) tony george (1) török nagydíj (1) toro rosso (1) toyota (1) turkington (1) tusc (3) usa (2) usa nagydíj (2) uscr (1) v8 supercars (6) valencia (1) valenciai nagydíj (1) vettel (8) volkswagen (3) wec (14) wendlinger (1) wmsc (1) wrc (2) wsr (3) wtcc (17) wurz (1) yamaha (2) yas marina (1) yokohama (1) zanardi (1) zengő (2) zolder (1) zúzda (3) Címkefelhő

Büntetések vígjátéka

Fábián Viktor 2013.07.16. 14:55

gio.JPG

Az elmúlt hétvégén, különös módon egyszerre három versenysorozatban is váratlan, már-már abszurd büntetéshullám söpört végig a mezőnyön. A DTM és a Forma-3-as Európa-bajnokság Németországban, a Norisringen, míg az Auto GP az olaszországi Mugelloban vált büntetések vígjátékának szereplőjévé. Négy győzelmet vettek el a versenyek utáni versenybírósági vizsgálatokon, és az érintett versenyzőknek talán az is eszükbe jutott, hogy jobban jártak volna, ha az eredményeket sorsolják.

Az Auto GP olasz versenyhétvégéjét a brittel ellentétben tévés közvetítés formájában is követhettük, de a hivatalos győztes egyik futamon sem az a pilóta volt, akit nyerni láttunk. Az első futamon a holland Meindert van Buurent, a másodikon az olasz Kevin Giovesit intette le a kockás zászló elsőként, de mindketten integethettek a diadallal járó 25, illetve 20 egységüknek. Van Buuren azért vesztette el az első helyet, mert a boxkiállása után áthajtott a boxkijáratot a pályától elhatároló fehér vonalon, míg Giovesinek azért kellett lemondania a győzelmi serlegről, mert a rajtnál a felügyelők szerint nem tartotta tiszteletben a pálya határait. Bizarr, hogy egy versenyhétvégén egyik tényleges győztest sem úgy hívják, mint azt, akit elsőként intenek le. Piercarlo Ghinzani, a Ghinzani Motorsport főnöke hétfőn kritikával illette a sportfelügyelőket, mondván, túl szigorúan és túl merev hozzáállással osztották ki a büntetéseket, csapatát is megfosztva egy sikertől. Az olasz megvédte versenyzőjét, Giovesit, aki szerinte azzal nem követhetett el vétséget, hogy a rajtnál arra autózott, amerre volt hely és ahol nem ütközött össze senkivel.

mar.jpg

Igazi mészárlást hajtottak végre a sportfelügyelők a Forma-3-as Európa-bajnokság norisringi első futamát követően. A célvonalat Raffaele Marciello szelte át elsőként, de a több biztonsági autóval és sárga zászlóval lassított versenyen többeket gyorshajtáson kaptak, köztük a győztest is. Így esett, hogy a 8. helyen (!) befutott brit Tom Blomqvist került az eredménylista élére, amelyen 11 (!!) pilóta került más helyre, mint ahol végzett. A bohózatba fajuló büntetéssorozat után a stewardok felülvizsgálták döntéseiket, és visszaállították hét versenyző elért eredményét. Blomqvist a hivatalos eredmények kiadása után bevallotta, hogy a nyolcadikról az elsőre sorolás túl szép volt számára ahhoz, hogy igaz legyen.

eks.jpg

A legabszurdabb, legkevésbé racionális retorzió a Német Túraautó-bajnokságban történt. Mattias Ekström az Audi első norisringi diadalát aratta 2002 óta, de öröme nem tartott sokáig. A kétszeres DTM bajnokot a verseny után diszkvalifikálták, mivel a levezető kör után a Parc fermében egy vizes palackot csúsztattak a zsebébe! A svéd persze formálisan megsértette a Parc fermé szabályt, de egy ilyen vétség miatt elszenvedett, véleményem szerint aránytalanul súlyos büntetést nehezen vesz be az ember gyomra. Nem meglepő hát, hogy az Audi fellebbezést nyújtott be a döntés ellen, így az utcai viadal végső győztesének személye a sportdöntőbíróság ítéletének kihirdetéséig ismeretlen marad.

A szabálykönyvekbe lefektetett tények szempontjából még az Ekströmöt büntető sportfelügyelők sem kritizálhatók. A versenyzők akcióira érkeztek reakciók, melyek pusztán bürokrata szemmel teljesen igazolhatók. A szurkoló, aki leül a tévés, vagy az internetes közvetítés elé, mégsem érzi helyesnek, ami a hétvégén három versenysorozatban is megtörtént. A szabálykönyvekbe nyomtatott betűkön túl kell lennie valami nehezen definiálható, szinte megfoghatatlan erőnek, vagy jelenségnek, amely úgy írja felül a szabályokat, hogy közben nem sérti azok szellemiségét. Ezt nevezhetnénk életnek, vagy gyakorlatnak, amely gyakran rácáfol az íróasztal mögött ülő, egyébként hozzáértő bürokraták alkotta elméleti világra. A szabályok szükségesek, ezt senki sem vitatja, hisz egy szériának alapelveket kell lefektetnie, a versenyzőket korlátok közé kell szorítania, viszont a versenyzés alapelvei kérdőjeleződnek meg, ha a nézők úgy érzik, nem a pályán, hanem a felügyelők szobájában futják le a versenyt.

Címkék: dtm f3 autogp forma-3

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://razoko.blog.hu/api/trackback/id/tr145407211

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gazdinf 2013.07.17. 11:48:49

az elmúlt hétvégi kamionversenyen két elég nevetséges büntetés is volt a mi fiaink kárára:

"Kiss Norbi második lett az első nap időmérőjén, egy technikai hibára hivatkozva az FIA elvette minden körét, és kizárta az időmérőről, így Norbi az első futamon a mezőny legvégéről rajtolt.
A büntetést azért kapta, mert teljesen alátekert kormányállásnál - melyet a világon egyetlen pályán sem lehet elérni versenytempóban, csakis a sátorban a parkolásnál - a kerék hozzáért a futómű egyik alkatrészéhez, s ez szerintük veszélyes."

"[Major Benedek] számára a vasárnap egy rémálom volt, ugyanis az első futam rajtjánál eljött az ötödik helyen, de piros zászlóval leintették a futamot, majd a második rajt után élete legjobb eredményét érhette volna el első futamon, a hetedik helyen autózott, amikor kiintették boxutca áthajtásra.

Beni nem értette, "nem csináltam semmit" kiabálta a rádióba, de ki kellett jönnie, ugyanis az FIA szerint az előző piros zászlónál előzött. ... A futam után gyorsan megnéztük a belső kamerás felvételt, és rohantunk az FIA-hoz, ugyanis Frankie előzött piros zászlónál, NEM PEDIG BENI! Az FIA visszanézte az esetet, és ELISMERTE, HOGY HIBÁZTAK, ÉS ROSSZ AUTÓT HÍVTAK KI boxutca áthajtásra, nem a 21-es rajtszámút, hanem a 12-est...
"Összekevertük a számokat, bocsi" - ennyi volt a válaszuk. Beni a hetedik hellyel a második futamon az első sorból rajtolhatott volna, és akár felállhatott volna Norbi mellé a dobogóra, hiszen a tempója már megvan az élen maradáshoz! Ráadásul Frankie, aki miatt mi kaptuk a boxutca áthajtást, csupán figyelmeztetést kapott, és a Pole-ból indulhatott a második futamon (mivel 8. lett az elsőn)."

forrás: oxxoracing.com

Fábián Viktor 2013.07.17. 18:08:13

@gazdinf: Köszönöm, ez sajnos elkerülte a figyelmem.
süti beállítások módosítása