Nem akármilyen hétvégének nézünk elébe, hisz ritkán fordul elő, hogy egyszerre öt kontinens versenypályáin bőgnek fel motorok. Két világbajnokság mellett számos nemzetközi és helyi versenysorozat parancsolja aszfaltcsíkra a versenyzőit.
WTCC 3. és 4. forduló - Marrakesh, Marokkó (fontosabb betétsorozat: AutoGP)
Monzában az eső, Marrakeshben a falak nehezítik a Túraautó Világbajnokság pilótáinak életét. Marokkó csodálatos környezettel, de egy borzalmas pályával fogadja az egyetlen, Afrikába látogató nemzetközi versenysorozatot. Monza a Chevrolet uralmáról szólt, míg a Honda Gabriele Tarquini elmondása szerint egy lépést hátrafelé tett a tavalyi utolsó három versenyhétvégéhez képest. A BMW harmatgyenge volt a plusz tíz lóerő ellenére, így a Zengő Motorsport megkönnyebbülhetett, a japán márkára váltás helyes döntés volt. Michelisz Norbi azon népes tábor tagja, amely nem rajong az inkább politikai okokból a naptárban tartott utcai pályáért. Ne feledkezzünk meg a Ladáról sem, akik versenyzőik szombati ütközése miatt nem vehettek részt a vasárnapi futamon Olaszországban. Az orosz márka a balesetben vétkes Alekszej Dudukalót szinte azonnal szélnek eresztette, helyére pedig az orosz bajnokság egyik üdvöskéjét, Mihail Kozlovszkijt ültette. Felmerül a gyanú, hogy a Lada csak az orosz hibájára várt, hogy minél gyorsabban megszabadulhassanak tőle. Az új reménység nem kis feladatot kapott debütáló hétvégéjén, mint hogy a szűk és csúszós marokkói pályán sikerrel terelgesse a Grantát.
MotoGP 1. forduló - Doha, Katar
A hagyományokhoz híven a katari éjszakai versennyel rajtol a MotoGP, melynek első szabadedzését már csütörtökön lefutották. Az eredménylista hemzsegett a meglepetésektől, hisz a télen domináns gyári Hondák csak egy negyedik és egy nyolcadik helyet tudtak produkálni, legnagyobb riválisuk, a Yamaha pedig kisajátította az első három helyet. Cal Crutchlow a Tech3 masináján egy második hellyel kezdett, csalódnunk tehát valószínűleg nem kell a britben idén sem. Persze egy tréningből nem érdemes messzemenő következtetéseket levonni, de a szabadedzések az idei évtől sokkal nagyobb jelentőséggel bírnak majd: a három gyakorlás összesített ideje alapján a legjobb tíz automatikusan bejut a két részre osztott időmérő edzés második etapjába, míg az alant végzett versenyzőknek a Q1-ben kell harcolniuk a Q2-ért, ahol csak két hely lesz kiadó. 12 motoros küzdhet tehát a pole-ért, amelyre 15 perc áll rendelkezésükre. Vége az unalmas szombati körözgetéseknek!
Renault Világsorozat 1. forduló - Monza, Olaszország
Szezonnyitányra készül a Renault Világsorozat is, amelynek továbbra is a Formula Renault 3.5 a legnagyobb figyelemmel követett szériája. Ez korántsem véletlen, hisz a GP2 után a WSR kövezte ki a legtöbb versenyzőnek a Forma-1-be vezető utat. A tavalyi rajtrács elképesztően erős volt, de idén is érdemes lesz figyelni a garázsok tetejére kifüggesztett táblákra írt neveket, főleg egy portugál pilótáét, aki hamarosan a száguldó cirkusz egyik artistája lesz: Antonio Felix da Costa tavaly annak ellenére lett kis híján bajnok, hogy az első három versenyhétvégén részt sem vett. Ő az idei cím legnagyobb várományosa, bajnoki hadjáratát pedig a szombati első versennyel megkezdheti Monzában.
Superstars Series 1. forduló - Monza, Olaszország
Túraautó versenyt a hétvégén nemcsak szűk utcai pályán láthatunk: a feltörekvő Superstars Series megritkította olasz versenyeinek számát, de az első hétvégén hű marad gyökereihez. A változatos márkafelhozatal mellett olyan jól ismert versenyzők tekergetik majd a kormányt, mint Vitantonio Liuzzi, Gianni Morbidelli, vagy Giancarlo Fisichella, aki egy későbbi hétvégén csatlakozik majd a mezőnyhöz. A túlnyomó olasz többség ellenére tavaly svéd bajnoka volt a sorozatnak. Johan Kristoffersson Porschéra cseréli az Audit és nekirugaszkodik a címvédésnek. Az idei versenynaptárba sajnos nem került be a Hungaroring, a technikás magyar pálya helyett a Slovakiaring fogja képviselni Kelet-Európát.
IndyCar 2. forduló - Birmingham, Alabama (fontosabb betétsorozat: Grand-Am Rolex Series)
A tengerentúl is motorzúgástól lesz hangos. A váratlanul izgalmas St. Petersburgi Nagydíj után a zöldellő Barber Motorsports Parkba látogat el az IndyCar karavánja. James Hinchcliffe megnyerte a két héttel ezelőtti utcai viadalt, de nem lesz könnyű Alabamában is felül kerekednie a Penske és a Ganassi csapatok versenyzőin. A széria körüli hírek ismét politikai jellegűek, de közel sem olyan gyászosak, mint azt megszokhattuk: Roger Penske egy erős vezetés iránti óhajának kifejezése után az IndyCar tulajdonosai egy átfogó szerkezeti átalakítás hírét lengették be, amely végre egy ésszerű struktúrára helyezné a sorozat irányítását. Kevesebb feladat több embernek, jobb kommunikáció az operatív törzsek között és a paddock-kal. Kétségkívül az IndyCarra ráfér, hogy ne csak a pályán, de Indianapolisban is rend legyen.
NASCAR Sprint Cup Series 6. forduló - Ridgeway, Virginia
Folytatódik a NASCAR Sprint Cup sűrű szezonja, hatodik állomásként a fél mérföldes Martinsville Speedway-en. Kaliforniában egy elképesztő befutó végén Kyle Busch diadalmaskodott, míg Denny Hamlin Joey Loganóval, majd a fallal ütközve csigolyatörést szenvedett. A 11-es Joe Gibbs Toyotában a hétvégén így a veterán Mark Martin foglal helyet. A bajnokságot Dale Earnhardt Jr. vezeti, de bárki az élre kerülhet, mert a virginiai oválpálya mindig tartogat valami fordulatot.
V8 Supercars 2. forduló - Launceston, Tasmania
Délen sem unatkoznak majd a motorsport szerelmesei: a V8 Supercars mezőnye a melbourne-i gálaversenyek után ezúttal élesben csap össze a tempós Symmons Plains Raceway-en. A Red Bull Racing Australia pilótái vezetik az egyéni és a csapat összetettet is, és a pénteki szabadedzéseken is domináltak. Ennek ellenére nem érezhetik még a zsebükben a hétvégét, hisz az Adelaide-ben meglepetést okozó Shane van Gisbergen nem szándékozik egyszeri formajavulásként maga mögött hagyni a Clipsal 500 második versenyének megnyerését. Érdekes lesz emellett figyelni a Nissanok és a Mercedesek teljesítményét is az adelaide-i és a melbourne-i utcai helyszínektől merőben eltérő pályán.