A dinamikusan fejlődő Azerbajdzsán fővárosa, Baku egy rendhagyó eseménnyel került fel a motorsport világ térképére. A City Challenge egy 2007-ben indult projekt, célja, hogy külön erre a célra kialakított városi pályákon minél közelebb hozza a nézőket az autósporthoz. Igazi fesztivál ez a rendezvény, az érdeklődőket különböző szórakoztató programokkal, pl. artistákkal, koncertekkel várják. Az első két kiírásban Bukarest látta vendégül a karavánt, de 2009-ben vélhetőleg anyagi problémák miatt a rendezvény a Hungaroringre került. Két év szünet után a City Challenge visszatért és az utcai versenyzés savát-borsát mutatta meg az azeri közönségnek. Az autósport három különböző területeit ismerhették a látogatók: a Gymkhana City Drift, mely korunk volánzsonglőreinek erejét mérte össze, a Classic Grand Prix, nevéből fakadóan klasszikus nyíltkerekes autók összecsapása volt és a legnagyobb figyelmet kapó GT verseny, ahol a GT1-es világbajnokság csapatainak és versenyzőinek apraja-nagyja, a Forma-1 korábbi megmondóemberei (Jacques Villeneuve és Jos Verstappen) és Mr. DTM (Bernd Schneider) képviseltették magukat.
Az állandó utcai versenyekhez nem szokott helyszíneken általában a klasszikus utcai pályáknál sokkal egyszerűbb vonalvezetést alakítanak ki. Ez viszont egyáltalán nem jelenti azt, hogy az efféle pályákon könnyed városi autókázás zajlik. Az éles kanyarok és a falak tekintélyt parancsoló közelsége látványos versenyeket produkál. Az idei City Challenge-en sem volt ez másképp, és az anyagi kár sem volt éppen elhanyagolható. Először jöjjön egy nagy bukás a Classic Grand Prix versenyéről, mely, hála a modern kor biztonsági előírásainak, sérülés nélkül végződött:
A már említett GT mezőny sem tudott mindig úrrá lenni a helyzeten. Az első, viszonylag kulturált futamon a Hexis McLaren MP4-12C GT3 diadalmaskodott a Stef Dusseldorppal, a második, sokkal hektikusabb viadalból a Vita4One BMW Z4 GT3 jött ki győztesen Mathias Laudával. A zavarosban halászó Lauda egy rövidített futamot nyert meg, hála egy Z06.R Corvette-nek:
A városi versenyzés persze nem az ilyen és ehhez hasonló balesetektől igazán különleges. A szokatlan képek: a steril, aszfaltozott, 100 méteres bukóterek hiánya, a falak vészjósló közelsége egy olyan világba kalauzol el minket, mely a ma sosem eléggé biztosított autóversenyeitől egy üdítő távolságot mutat. Izgalmas és érdekes ilyen helyszíneken látni egy ilyen mezőnyt. Egy kicsit gyereknap ez a hozzám hasonló motorsport-őrülteknek.
Szerencse, hogy ilyen gyereknapból nem csak egy van: sportbírók, sárga és piros zászlókat hegyezni, pályamunkások, seprűket köszörülni, két hét és jön a Makaói Nagydíj!