Facebook

https://www.facebook.com/razokoblog

Rázókő blog

Minden, ami motorsport. facebook.com/razokoblog

Friss topikok

Címkék

a1gp (1) abu dhabi (1) abu dhabi nagydíj (1) aco (1) adelaide (1) al-attiyah (3) albuquerque (2) alfa romeo (1) alguersuari (1) alms (8) alonso (4) aprilia (1) audi (3) austin (3) ausztrália (2) ausztrál nagydíj (2) ausztria (1) autogp (4) azerbajdzsán (1) ázsiai le mans (1) bahrein (1) bahreini nagydíj (1) bajnokok tornaja (1) baku (1) bangkok (1) barcelona (2) barrichello (1) bathurst (2) berger (1) bes (2) biaggi (1) blancpain (3) bmw (4) bouffier (1) brawn (1) brazil nagydíj (1) brit nagydíj (1) bsb (3) buemi (1) buggy (1) bukarest (1) bunkoczi (2) burti (1) cart (2) caterham (1) chagin (1) champcar (2) chevrolet (3) chile (1) circuit of the americas (2) citroen (2) city challenge (1) corvette (2) cota (4) crt (3) cruze (1) dakar (2) daytona (3) daytona 500 (1) da costa (1) da matta (1) delecour (1) deltawing (1) despres (2) de rooy (2) de silvestro (1) donington (1) donnelly (1) dorna (1) dtm (12) ducati (2) ecclestone (4) elms (2) erc (1) ezpeleta (1) f1 (48) f2 (1) f3 (3) f3000 (1) f3 euroseries (1) fernando alonso (1) ferrari (6) fia (1) fia gt (4) fittipaldi (1) fom (1) force india (1) ford (3) forma-1 (49) forma-2 (1) forma-3 (3) formula 3000 (1) francia nagydíj (1) fuji (2) glock (1) gold coast (1) gp masters (1) grand-am (3) grosjean (1) gt (1) gt1 (1) guia (1) hamilton (3) hanninen (1) highcroft (1) hinchcliffe (1) hirvonen (1) hispania (1) holden (1) honda (3) hrt (1) huff (2) hulkenberg (1) hungaroring (6) hvm (1) india (2) indiai nagydíj (3) indianapolis (1) indycar (15) interlagos (1) istanbul (1) itc (1) janner rallye (1) japán (1) japán nagydíj (1) jerez (2) judd (1) kamaz (1) katar (1) katari nagydíj (1) kawasaki (1) kínai nagydíj (1) kopecky (1) korea (1) kovalainen (1) kristensen (1) kubica (1) kyalami (1) laffite (1) latvala (2) lauda (1) lausitzring (1) level 5 (1) le mans (6) loeb (3) lorenzo (2) lotti (1) lotus (4) m-sport (1) magyar nagydíj (3) makaó (1) makaói nagydíj (1) malajzia (1) maláj nagydíj (2) mansell (1) marrakesh (2) marussia (2) massa (1) max mosley (1) mclaren (3) melbourne (1) menu (2) mercedes (2) mexikó (1) michelisz (2) mini (2) misano (1) monte carlo (1) montoya (2) monza (2) mortara (1) moszkva (2) motegi (1) moto2 (1) motogp (24) mount panorama (1) muller (2) napi bizarr (4) nascar (10) német nagydíj (2) nissan (1) novikov (1) nürburgring (1) nyikolajev (1) ogier (2) opel (2) oroszország (1) ostberg (1) osztrák nagydíj (1) ota (1) patrese (1) patrick (1) patronelli (2) paul ricard (1) pedrosa (2) peru (1) peterhansel (2) petit le mans (1) phillip island (2) porsche (2) priaulx (1) pruett (1) race of champions (1) raikkonen (2) rebellion (1) red bull (7) red bull ring (1) ricardo tormo (1) road america (2) road atlanta (1) roc (1) rossi (2) sachsenring (1) sainz (2) sanghaj (2) san jose (1) sao paulo (1) sato (1) sauber (1) sbk (8) schumacher (2) seat (1) sebastian vettel (1) sebring (1) sepang (3) sf (1) silverstone (3) simoncelli (1) skoda (1) slovakia ring (1) sordo (1) spa (3) spanyol nagydíj (2) spies (2) sro (1) st. petersburg (1) stoner (2) superbike (3) superleague formula (1) superstars (1) super aguri (1) super gt (3) surfers paradise (2) surtees (1) suzuka (2) suzuka east (1) svédország (1) sykes (1) szalay (2) texas (2) tilke (3) tony george (1) török nagydíj (1) toro rosso (1) toyota (1) turkington (1) tusc (3) usa (2) usa nagydíj (2) uscr (1) v8 supercars (6) valencia (1) valenciai nagydíj (1) vettel (8) volkswagen (3) wec (14) wendlinger (1) wmsc (1) wrc (2) wsr (3) wtcc (17) wurz (1) yamaha (2) yas marina (1) yokohama (1) zanardi (1) zengő (2) zolder (1) zúzda (3) Címkefelhő

DTM: Büntetések Spielberg után

Fábián Viktor 2015.08.27. 12:27

dtm_push.jpg

Döntés született a Német Túraautó-bajnokság spielbergi fordulója után kipattant botrány ügyében. Mint ismert, a négy héttel ezelőtti osztrák versenyhétvége vasárnapi futamán az Audi mindig úriemberként nyilatkozó motorsport főnöke, Dr. Wolfgang Ullrich arra utasította Timo Scheidert, hogy lökje ki az előtte autózó Robert Wickens Mercedesét.

Az Audi kétszeres bajnoka eleget tett a parancsnak, de a koccanás nemcsak Wickens, hanem az előtte közvetlenül autózó, a bajnokságot akkor vezető Pascal Wehrlein versenyének is véget vetett. A Mercedes vezetése tombolt, de Ullrich tagadta, hogy a rádióüzenet tőle származott volna. Később bocsánatot kért és elismerte, tényleg az ő szavait hallottuk, de állítása szerint nem tudta, hogy a pillanat hevében tett megnyilvánulását a versenyző is hallotta. A versenyfelügyelők vizsgálatot indítottak és a vétkes, 6. helyen célba érkezett Scheidert kizárták a versenyből.

A Német Motorsport Szövetség, a DMSB is vizsgálódott az ügyben, döntését pedig tegnap nyilvánosságra hozta. Timo Scheidert eltiltották a hétvégén megrendezésre kerülő moszkvai versenyektől. Dr. Ullrich a szezon hátralévő részében (négy versenyhétvége) nem léphet be a boxutcába és a rádiós kommunikációban sem vehet részt. Az Audit megfosztották a spielbergi második futamon szerzett 62, a gyártók pontversenyébe beszámított pontjaitól és 200 ezer euró pénzbírsággal sújtották, amit a DMSB kasszájába kell befizetnie.

Ha elképzelünk egy "incidens-skálát", annak egyik végében a NASCAR, másik végében a DTM áll. A legnépszerűbb amerikai versenysorozatban évről évre látunk olyan eseteket, ahol versenyzők és rivális csapattagok ugranak egymás torkának a leintést követően, sérelmüket megtorlandó. A DTM világa nem is lehetne különbözőbb. A legutóbbi, hasonló botrány még 2007-ben Barcelonában történt, amikor az Audi versenyzőit szokatlan gyakorisággal terelték le a pályáról a Mercedes pilótái. Wolfgang Ullrichot annyira feldühítették a koccanások, hogy a verseny közben visszaléptette az összes indulóját, így mindössze hat Mercedes autó fejezte be a futamot. Milyen ironikus tud lenni a sors...

A német szövetség szerint a spielbergi incidens ártott a sportnak. A DTM vezetői mégis dörzsölhetik a tenyerüket, mert a bajnokság több médiafigyelmet kap, mint bármikor az elmúlt években. Sokkal inkább az Audi imázsa szenvedett csorbát, Moszkvában viszont lehetőséget kapnak a szépítésre.

forrás: motorsport.com, f1fanatic.co.uk // kép: touringcartimes.com

Címkék: dtm

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://razoko.blog.hu/api/trackback/id/tr187737824

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása