Enduransz Világbajnokság 6. forduló - Fuji Speedway, Japán
A Fuji-hegy lábánál telepedett le az Enduransz Világbajnokság a hétvégére, hogy nekirugaszkodjon idei hatodik versenyének. A másfél kilométeres célegyenesével rekorder Fuji Speedway a Toyota tulajdonát képezi, így a japán gyári csapatnak kulcsfontosságú a jó szereplés. Texasban látszólag közel kerültek az Audihoz, de a hazai pálya előnye sem lesz feltétlenül elég a négykarikások ultragyors gépei ellen. A kék-fehér alakulat semmit nem bízott a véletlenre, és idén utoljára egy helyett két autóval nevezett a hat órás futamra, és a kispadra kényszerített Kazuki Nakajima és Nicolas Lapierre alig két tizedmásodperccel maradtak el a pole pozíciót megkaparintó címvédő alakulattól. Ami a pontversenyeket illeti, a P1-es kategórián kívül mindenhol egy hajszál választja el az éllovast az üldözőktől, a legtöbb bajnoki küzdelem tehát egészen Bahreinig eltarthat. Nem úgy a gyártók világbajnokságáé, melyben az Audi már a holnapi versenyt követően behozhatatlan előnyre tehet szert. Egy hosszútávú verseny sosem könnyű, de a fujit az időjárás teheti még nehezebbé: az előrejelzések szerint majdnem a verseny teljes terjedelmében heves esőzések várhatók.
MotoGP 16. forduló - Ausztrál Nagydíj, Phillip Island
Mesébe illő környezet várja minden évben a MotoGP mezőnyét Ausztráliában, ahol minden idők legfiatalabb világbajnokának avatására kerülhet sor idén. Marc Marqueznek 43 pont előnyét 50-re kell hizlalnia a szigeten, hogy két fordulóval a vége előtt pontot tegyen az idei világbajnokság végére. A Phillip Island Circuit teljes újraaszfaltozáson esett át, melyet a versenyzők üdvözöltek, szerencsétlenségükre viszont a gumik nem. A Moto2 Dunlop és a MotoGP Bridgestone abroncsai 14 kör után veszélyesen elkopnak, így a versenyirányítás kénytelen volt a Moto2 versenytávját a tervezett felére csökkenteni (13 kör). A nagyok versenye felett is Damoklész kardjaként lebegett a rövidítés, ehelyett viszont egy eddig példa nélküli döntés született: 12 kör után mindenkinek kötelező lesz áthuppanni a friss gumikkal felszerelt második versenygépre. Boxkiállások tarkítják majd a holnapi futamot, így a gyorsaság mellett az is fontos lesz, ki hogyan tud majd alkalmazkodni a szokatlan körülményekhez.
Superbike Világbajnokság 14. forduló - Jerez, Spanyolország
Az indiai forduló törlésével egy hónappal lerövidült a Superbike-vb idei szezonja, de kell Jereznél jobb helyszín az évadzárásra? A motorversenyzésért rajongó spanyolok mindig megtöltik a tribünöket, Tom Sykes tehát nagy közönség előtt készülhet a bajnokavatásra. Magny-cours-i dupla győzelmével a brit 37 pontra növelte előnyét Eugene Laverty előtt, akit mindössze egy pont lemaradással követ a szezonnyitón diadalmaskodó Sylvain Guintoli. Az idén is roppant erős Sykes legyőzéséhez kisebb csodára lenne szüksége az Aprilia versenyzőinek, így vélhetően az olasz márka a gyártók világbajnoki címével kell, hogy megelégedjen. A BMW hattyúdalára készül, Marco Melandri és Chaz Davies próbálják majd emlékezetessé tenni a bajorok búcsúját.
Német Túraautó-bajnokság 10. forduló - Hockenheim, Németország
Bár Zandvoortban Mike Rockenfeller elhódította a DTM idei bajnoki címét, korántsem lesz tét nélküli a záróforduló. Az Audi mindössze nyolc ponttal előzi meg a BMW-t a gyártók pontversenyében, így a négykarikásoknak komoly küzdelemre kell készülniük, ha teljessé akarják tenni 2013-at. A BMW két fronton is támad: nemcsak a gyártók bajnoki címére fáj a foga, de méltó módon akarja búcsúztatni az M3 modellt, melyet jövőre az M4 vált fel.
Renault Világsorozat 9. forduló - Barcelona, Spanyolország
A szokásoknak megfelelően Barcelonában zárja a szezont a WSR és a szokásoknak megfelelően a katalán pályán dől el a bajnoki cím sorsa. A pontversenyt vezető Kevin Magnussennek mégsem kell túlságosan aggódnia, 43 pontnyi előnyével kényelmesen sáfárkodhat a castellet-i kiesésével sokat veszítő Stoffel Vandoorne-nal szemben. Persze a szerencse forgandó és a dánnak egyébként sem lehet más célja, minthogy a bajnoki cím mellett győzelemmel a markában dörömböljön tovább a Forma-1 ajtaján.
IndyCar 19. forduló - Fontana, Kalifornia
Rosszabbul aligha kezdhetett volna szezont, mint az ideit, Scott Dixon mégis a legnagyobb esélyesként áll rajthoz a ma esti MAVTV 500 elnevezésű kaliforniai évadzárón. Egyetlen riválisa az év végi második hely keserűségét már kétszer megízlelő Helio Castroneves, aki állandó csapattársa mellett AJ Allmendinger segítségét is megkapja Dixon legyőzéséhez. Az új-zélandi sem marad hátvéd nélkül, Alex Tagliani a houstoni második verseny végén súlyosan megsérült Dario Franchittit helyettesíti. A skót azóta már otthon lábadozik, és a képernyők előtt szurkolhat csapattársának, aki 2003 és 2008 után lehet ismét az IndyCar bajnoka.
Amerikai Le Mans Széria 10. forduló - Petit Le Mans, Road Atlanta, Georgia
15 év fennállás után a hétvégén befejezi pályafutását az amerikai sportautó versenyzés legjelentősebb képviselője. Az ALMS a tíz órás Petit Le Mans-nal méltóbb búcsút aligha vehetne tőlünk, de szomorkodni nem érdemes sokáig. Az anyag nem vész el, csak átalakul, és ez esetünkben sincs másképp. A januárban a Daytonai 24 órással debütáló Egyesült Sportautó-bajnokság (nem hivatalos fordítás), ha kompromisszumos megoldásokra is kényszerül, nem fogja nélkülözni az ALMS járműveit. Reméljük, a USCR egy olyan új fejezetet fog nyitni az amerikai sportautó versenyzésben, hogy legfeljebb nosztalgiából fogunk egy-két könnycseppet elmorzsolni az ALMS-ért.
Képek: Audi Sport, Tech 3, Sky Sports, ITR, World Series by Renault, AFP