Facebook

https://www.facebook.com/razokoblog

Rázókő blog

Minden, ami motorsport. facebook.com/razokoblog

Friss topikok

Címkék

a1gp (1) abu dhabi (1) abu dhabi nagydíj (1) aco (1) adelaide (1) al-attiyah (3) albuquerque (2) alfa romeo (1) alguersuari (1) alms (8) alonso (4) aprilia (1) audi (3) austin (3) ausztrália (2) ausztrál nagydíj (2) ausztria (1) autogp (4) azerbajdzsán (1) ázsiai le mans (1) bahrein (1) bahreini nagydíj (1) bajnokok tornaja (1) baku (1) bangkok (1) barcelona (2) barrichello (1) bathurst (2) berger (1) bes (2) biaggi (1) blancpain (3) bmw (4) bouffier (1) brawn (1) brazil nagydíj (1) brit nagydíj (1) bsb (3) buemi (1) buggy (1) bukarest (1) bunkoczi (2) burti (1) cart (2) caterham (1) chagin (1) champcar (2) chevrolet (3) chile (1) circuit of the americas (2) citroen (2) city challenge (1) corvette (2) cota (4) crt (3) cruze (1) dakar (2) daytona (3) daytona 500 (1) da costa (1) da matta (1) delecour (1) deltawing (1) despres (2) de rooy (2) de silvestro (1) donington (1) donnelly (1) dorna (1) dtm (12) ducati (2) ecclestone (4) elms (2) erc (1) ezpeleta (1) f1 (48) f2 (1) f3 (3) f3000 (1) f3 euroseries (1) fernando alonso (1) ferrari (6) fia (1) fia gt (4) fittipaldi (1) fom (1) force india (1) ford (3) forma-1 (49) forma-2 (1) forma-3 (3) formula 3000 (1) francia nagydíj (1) fuji (2) glock (1) gold coast (1) gp masters (1) grand-am (3) grosjean (1) gt (1) gt1 (1) guia (1) hamilton (3) hanninen (1) highcroft (1) hinchcliffe (1) hirvonen (1) hispania (1) holden (1) honda (3) hrt (1) huff (2) hulkenberg (1) hungaroring (6) hvm (1) india (2) indiai nagydíj (3) indianapolis (1) indycar (15) interlagos (1) istanbul (1) itc (1) janner rallye (1) japán (1) japán nagydíj (1) jerez (2) judd (1) kamaz (1) katar (1) katari nagydíj (1) kawasaki (1) kínai nagydíj (1) kopecky (1) korea (1) kovalainen (1) kristensen (1) kubica (1) kyalami (1) laffite (1) latvala (2) lauda (1) lausitzring (1) level 5 (1) le mans (6) loeb (3) lorenzo (2) lotti (1) lotus (4) m-sport (1) magyar nagydíj (3) makaó (1) makaói nagydíj (1) malajzia (1) maláj nagydíj (2) mansell (1) marrakesh (2) marussia (2) massa (1) max mosley (1) mclaren (3) melbourne (1) menu (2) mercedes (2) mexikó (1) michelisz (2) mini (2) misano (1) monte carlo (1) montoya (2) monza (2) mortara (1) moszkva (2) motegi (1) moto2 (1) motogp (24) mount panorama (1) muller (2) napi bizarr (4) nascar (10) német nagydíj (2) nissan (1) novikov (1) nürburgring (1) nyikolajev (1) ogier (2) opel (2) oroszország (1) ostberg (1) osztrák nagydíj (1) ota (1) patrese (1) patrick (1) patronelli (2) paul ricard (1) pedrosa (2) peru (1) peterhansel (2) petit le mans (1) phillip island (2) porsche (2) priaulx (1) pruett (1) race of champions (1) raikkonen (2) rebellion (1) red bull (7) red bull ring (1) ricardo tormo (1) road america (2) road atlanta (1) roc (1) rossi (2) sachsenring (1) sainz (2) sanghaj (2) san jose (1) sao paulo (1) sato (1) sauber (1) sbk (8) schumacher (2) seat (1) sebastian vettel (1) sebring (1) sepang (3) sf (1) silverstone (3) simoncelli (1) skoda (1) slovakia ring (1) sordo (1) spa (3) spanyol nagydíj (2) spies (2) sro (1) st. petersburg (1) stoner (2) superbike (3) superleague formula (1) superstars (1) super aguri (1) super gt (3) surfers paradise (2) surtees (1) suzuka (2) suzuka east (1) svédország (1) sykes (1) szalay (2) texas (2) tilke (3) tony george (1) török nagydíj (1) toro rosso (1) toyota (1) turkington (1) tusc (3) usa (2) usa nagydíj (2) uscr (1) v8 supercars (6) valencia (1) valenciai nagydíj (1) vettel (8) volkswagen (3) wec (14) wendlinger (1) wmsc (1) wrc (2) wsr (3) wtcc (17) wurz (1) yamaha (2) yas marina (1) yokohama (1) zanardi (1) zengő (2) zolder (1) zúzda (3) Címkefelhő

Forma-1: Egy befejezetlen történet

Fábián Viktor 2013.10.01. 21:26

bar1.jpg

Meglepő találgatás ütötte fel a fejét a napokban. Egy brazil lap állítása szerint a legtöbb Forma-1-es hétvégét maga mögött tudó Rubens Barrichello a november végi Brazil Nagydíjon egy Sauber volánja mögé pattan, amely prelűdként szolgálna egy 2014-es szerződéshez a svájci kiscsapatnál.

A brazil visszatérése annak fényében is érdekes, hogy a Sauber - hogy megmeneküljön a csődtől - orosz befektetők pénzére szorulva egy nagyon fiatal, tehetséges, ám Forma-1-es üléshez kevés tapasztalattal rendelkező Szergej Szirotkint vett szárnyai alá, és ad neki ülést szinte biztosan a jövő szezonra. A svájciak tehát a legtapasztaltabb versenyzőt ültetnék a legtapasztalatlanabb mellé, de Barrichello nemcsak 20 levezetett évével, de támogatóinak súlyos millióival is értékes jelölt a Sauber egyik ülésére.

Szinte képtelenül hangzik, de 23 évnyi szakadék tátong a két versenyző kora között. 23 év! Rubens Barrichello huszonegy évvel debütálása után térhetne vissza, egyedülálló lépést hajtva végre. A brazil száguldó cirkuszban eltöltött évei megannyi fordulópontban bővelkedtek már, és Forma-1-es karrierjének esetleges újratöltése már ötödik éles váltása lenne a veteránnak. Elevenítsük hát fel, mi mindenen ment keresztül a fáradhatatlan brazil!

barger.jpg

Gyenge, vagy középszerű technikában eltöltött hét év után Barrichello meglepetésre az akkor világverésre készülő Ferrarihoz került 2000-ben, átvéve annak az Eddie Irvine-nak a helyét, akit az alakuló Jaguar csapat egy borsos szerződéssel csábított magához. Michael Schumacher ekkor már ötödik szezonját taposta az Ágaskodó Paripánál, és az addig megélt csalódásokat, valamint a silverstone-i lábtörés nyomasztó emlékeit búcsúztatta az ezredfordulóval. Barrichello végre megkapta a versenyképes autót, amelyről a Jordannél és Stewartnál töltött éveiben legfeljebb motorhome-jának egyik kuckójában álmodozhatott. 8 pódiummal és egy Hockenheimben aratott győzelemmel hálálta meg a bizalmat, és egy évvel később már a regnáló világbajnokot találta maga mellett. Schumacher árnyékából hiába próbált, nem tudott kitörni, és a hírhedt ausztriai fiaskó, az indianapolisi "kölcsönkenyér", és temérdek második hely tette vitathatatlanul emlékezetessé első öt Ferraris szezonját.

A fordulópont 2005-ben következett be, amikor a sorozatban nyert világbajnoki címek után megtört az olaszok lendülete. Schumacher hamar elvesztette esélyét a címvédésre, de motivációja töretlen maradt. Monacóban, mikor még egy halvány reménysugár pislákolt német számára, Barrichellót az utolsó körben egy hajmeresztő manőverrel utasította maga mögé. A korábbi években folyamatosan töltődött pohár betelt, és a brazil pontot tett Ferraris évei és egy új szerződés végére.

bar2006.jpg

2006-ban a gyári Hondává alakult BAR istálló vérmes jövőbeli terveivel állhatott fel a rajtrácsra, de a gyakran hullámvölgybe zuhanó szezonja nem hozott sok sikert a konyhára. Két még ínségesebb év következett, aminek végén a gazdasági válság miatt a japánok letették a szamurájkardot és magára hagyták a már Ross Brawn irányítása alatt álló csapatot. 2009 elején úgy tűnt, a Hondához mindvégig hű maradt Button és Barrichello hoppon marad, de hetekkel a melbourne-i nyitány előtt Brawn visszarántotta a szakadék széléről az egykori gyári gárdát. A következő nyolc hónap Barrichello karrierjének talán legjobb momentumait hozta, két győzelem és egy világbajnoki harmadik helyezés repítette vissza az újjászületett brazilt a nagyágyúk közé. Miért volt mégis keserédes Rubensnek a mindössze egy szezont megélt Brawn GP menetelése? Nos, történetesen egy Jenson Button nevű csapattárs miatt, aki a legreménytelenebb jövőképpel világbajnok lett egy fantasztikus autóban, melyet a brazil nem tudott hozzá hasonló eredményességgel terelgetni.

bar2009.jpg

Barrichello már a Mercedes bevásárlása előtt bejelentette, hogy 2010-től a Williamshez szerződik, és ezzel véget is ért a másodvirágzás. A virágok elhervadtak, ahogy Barrichello teljesítménye is fakóvá vált egy olyan autóban, melyhez hasonlót pályafutása elején vezetett. A mélypont 2011-ben jött el, mikor mindössze négy pontot szerzett a Williams csapat hosszú történetének egyik legrosszabb autójával. Ki emlékezett már ekkor a két évvel korábbi győzelmekre?

bar20112.jpg

Barrichello hazai versenyén búcsúzott el a Forma-1-től, és egy dobbantással máris az IndyCarban találta magát, barátja, Tony Kanaan csapattársaként. Egy ígéretes szezon ellenére elégedetlenül távozott az Egyesült Államokból, ahol nem tudta eredményre váltani gyorsaságát. Idén Barrichello a Stock Car Brasil nevű túraautó-bajnokságban versenyez, de megtalálta vajon a helyét? A Forma-1-es visszatérés esélyeiről sejtelmesen nyilatkozott, tényleg már Sao Paulóban valósággá válhat a napokkal ezelőtt még elképzelhetetlennek tűnő fordulat? Rubens Barrichello ott térhet vissza, ahol húsz év fejezetéből íródott története megszakadt. Csakhogy abban a képzeletbeli naplóban vannak még üres lapok...

Képek: DPPI, BBC, LAT Photographic, Mark Thompson/Getty Images South America

Címkék: f1 forma-1 barrichello

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://razoko.blog.hu/api/trackback/id/tr325546528

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása