Facebook

https://www.facebook.com/razokoblog

Rázókő blog

Minden, ami motorsport. facebook.com/razokoblog

Friss topikok

Címkék

a1gp (1) abu dhabi (1) abu dhabi nagydíj (1) aco (1) adelaide (1) al-attiyah (3) albuquerque (2) alfa romeo (1) alguersuari (1) alms (8) alonso (4) aprilia (1) audi (3) austin (3) ausztrália (2) ausztrál nagydíj (2) ausztria (1) autogp (4) azerbajdzsán (1) ázsiai le mans (1) bahrein (1) bahreini nagydíj (1) bajnokok tornaja (1) baku (1) bangkok (1) barcelona (2) barrichello (1) bathurst (2) berger (1) bes (2) biaggi (1) blancpain (3) bmw (4) bouffier (1) brawn (1) brazil nagydíj (1) brit nagydíj (1) bsb (3) buemi (1) buggy (1) bukarest (1) bunkoczi (2) burti (1) cart (2) caterham (1) chagin (1) champcar (2) chevrolet (3) chile (1) circuit of the americas (2) citroen (2) city challenge (1) corvette (2) cota (4) crt (3) cruze (1) dakar (2) daytona (3) daytona 500 (1) da costa (1) da matta (1) delecour (1) deltawing (1) despres (2) de rooy (2) de silvestro (1) donington (1) donnelly (1) dorna (1) dtm (12) ducati (2) ecclestone (4) elms (2) erc (1) ezpeleta (1) f1 (48) f2 (1) f3 (3) f3000 (1) f3 euroseries (1) fernando alonso (1) ferrari (6) fia (1) fia gt (4) fittipaldi (1) fom (1) force india (1) ford (3) forma-1 (49) forma-2 (1) forma-3 (3) formula 3000 (1) francia nagydíj (1) fuji (2) glock (1) gold coast (1) gp masters (1) grand-am (3) grosjean (1) gt (1) gt1 (1) guia (1) hamilton (3) hanninen (1) highcroft (1) hinchcliffe (1) hirvonen (1) hispania (1) holden (1) honda (3) hrt (1) huff (2) hulkenberg (1) hungaroring (6) hvm (1) india (2) indiai nagydíj (3) indianapolis (1) indycar (15) interlagos (1) istanbul (1) itc (1) janner rallye (1) japán (1) japán nagydíj (1) jerez (2) judd (1) kamaz (1) katar (1) katari nagydíj (1) kawasaki (1) kínai nagydíj (1) kopecky (1) korea (1) kovalainen (1) kristensen (1) kubica (1) kyalami (1) laffite (1) latvala (2) lauda (1) lausitzring (1) level 5 (1) le mans (6) loeb (3) lorenzo (2) lotti (1) lotus (4) m-sport (1) magyar nagydíj (3) makaó (1) makaói nagydíj (1) malajzia (1) maláj nagydíj (2) mansell (1) marrakesh (2) marussia (2) massa (1) max mosley (1) mclaren (3) melbourne (1) menu (2) mercedes (2) mexikó (1) michelisz (2) mini (2) misano (1) monte carlo (1) montoya (2) monza (2) mortara (1) moszkva (2) motegi (1) moto2 (1) motogp (24) mount panorama (1) muller (2) napi bizarr (4) nascar (10) német nagydíj (2) nissan (1) novikov (1) nürburgring (1) nyikolajev (1) ogier (2) opel (2) oroszország (1) ostberg (1) osztrák nagydíj (1) ota (1) patrese (1) patrick (1) patronelli (2) paul ricard (1) pedrosa (2) peru (1) peterhansel (2) petit le mans (1) phillip island (2) porsche (2) priaulx (1) pruett (1) race of champions (1) raikkonen (2) rebellion (1) red bull (7) red bull ring (1) ricardo tormo (1) road america (2) road atlanta (1) roc (1) rossi (2) sachsenring (1) sainz (2) sanghaj (2) san jose (1) sao paulo (1) sato (1) sauber (1) sbk (8) schumacher (2) seat (1) sebastian vettel (1) sebring (1) sepang (3) sf (1) silverstone (3) simoncelli (1) skoda (1) slovakia ring (1) sordo (1) spa (3) spanyol nagydíj (2) spies (2) sro (1) st. petersburg (1) stoner (2) superbike (3) superleague formula (1) superstars (1) super aguri (1) super gt (3) surfers paradise (2) surtees (1) suzuka (2) suzuka east (1) svédország (1) sykes (1) szalay (2) texas (2) tilke (3) tony george (1) török nagydíj (1) toro rosso (1) toyota (1) turkington (1) tusc (3) usa (2) usa nagydíj (2) uscr (1) v8 supercars (6) valencia (1) valenciai nagydíj (1) vettel (8) volkswagen (3) wec (14) wendlinger (1) wmsc (1) wrc (2) wsr (3) wtcc (17) wurz (1) yamaha (2) yas marina (1) yokohama (1) zanardi (1) zengő (2) zolder (1) zúzda (3) Címkefelhő

DTM: Az utolsó rajtoló

Fábián Viktor 2013.05.02. 22:04

start_3.jpg

Bár a túraautó bajnokságok közül az egyik legtekintélyesebb, szezonról szezonra utolsóként rajtol a Német Túraautó-bajnokság. A nyitány helyszíne, Hockenheim nemcsak véget vet az ultrahosszú holtszezonnak, hanem lerántja a leplet néhány újdonság hatékonyságáról is.

Kimondva, kimondatlanul is a Forma-1-ből átvett, ott nagy vitákat kiváltó légellenállás-csökkentő rendszer hatását várja lélegzetvisszafojtva a paddock. A DRS a nyíltkerekes versenyzés után a túraautózásban is megjelenik, és ha a rendszer beváltja a hozzá fűzött reményeket, véget érnek a vonatozással töltött futamok. A DTM éve óta a sziluett autók rákfenéjével, vagyis az apró teljesítménykülönbség okozta alacsony előzésszámmal vívódik. A mozgatható hátsó szárny bevezetése mellett a hivatalos gumiszállító, a Hankook egy opciós gumikeveréket is játékba hoz, amely szintén a rajt után megfagyott sorrendet próbálja megolvasztani. A DRS-rendszerrel kapcsolatban egyelőre bizonytalan hangú nyilatkozatok születtek, a Mercedestől idén az Audihoz igazolt Jamie Green például attól tart, rossz irányt vett a rendszer kidolgozása, amely a Forma-1-ben látottól eltér majd. A nyitott szárny minden körben egy alkalommal kerülhet aktiválásra, a versenyzők belátása szerinti pályaszakaszon. DRS zónát tehát nem jelölnek ki és a "hatótávolság" is nagyobb lesz. Két másodperces deficit elegendő lesz a rendszer működtetéséhez. Green épp a versenyautók erejének egalitásában látja a buktatót: a brit szerint a körülbelüli három tizedmásodperces gyorsulás, melyet a DRS ad az üldöző versenyzőnek sokkal több, mint amennyit ideális esetben az autók egymáson hozni tudnak. Persze a rendszernek épp ez a lényege, de az Audis szerint az F1-ben látottnál kevésbé lesz eredményes a működése a nehezebb autók és a kisebb leszorító erő miatt.

audi_1.jpg

Természetesen nemcsak a hátsó szárnyak nyílására lesz érdemes figyelnünk: néhány pilótaváltozás mellett a márkaösszetétel is módosul: továbbra is az Audi, a Mercedes és a BMW alkotja majd a 22 fős mezőnyt, de a BMW tavalyhoz képest kettővel több, míg a Mercedes kettővel kevesebb gépet állít hadrendbe. Az új arcok közül a legismertebb kétségkívül a Forma-1-es Marussiától kiebrudalt Timo Glock, aki a DTM-ben végre hozzájut a karrierjében eddig nem sokat tapasztalt erős technikához. Daniel Juncadella és Pascal Wehrlein szintén a formaautózás világából ülnek át a Mercedes túraautójába. Véget érnek Marco Wittmann "láblógatós" napjai: a német a BMW tesztpilótájaként tengette napjait 2012-ben, idén a müncheniek főállású versenyzőjeként kapott ülést a kibővített gárdában.

Ami az erősorrendet illeti, a BMW bajnoki címvédését visszafogott nyilatkozatokkal alapozza, tavaly győztes pilótájuk, Bruno Spengler állítása szerint a bajor márka kisebb lemaradást lesz kénytelen elkönyvelni az évad elején. Bárhogy is alakul az idénynyitány, az ellenfelek nem ülhetnek a babérjaikon: a Mercedes kevesebb autóval, Norbert Haug és Jamie Green nélkül komoly feladat előtt áll, az Audinak pedig nem lehet más a célja, mint a tavalyival szöges ellentétben álló évet produkálni, 2012-ben ugyanis a négykarikások nem igazán tudtak a bajnoki trófea közelébe férkőzni.

Komoly változások szelleme kíséri a Német Túraautó-bajnokság 2013-es szezonjának kezdetét. A hockenheimi verseny talán véget vet a vonatozások korszakának, de valószínű, hogy az újdonságok gyerekbetegségei is felszínre kerülnek. Ha mégis jó irányvonalat tud szabni a sorozatnak a menedzsment, a DTM idén végre rászolgálhat óriási népszerűségére.

Címkék: dtm

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://razoko.blog.hu/api/trackback/id/tr735262884

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása