Facebook

https://www.facebook.com/razokoblog

Rázókő blog

Minden, ami motorsport. facebook.com/razokoblog

Friss topikok

Címkék

a1gp (1) abu dhabi (1) abu dhabi nagydíj (1) aco (1) adelaide (1) al-attiyah (3) albuquerque (2) alfa romeo (1) alguersuari (1) alms (8) alonso (4) aprilia (1) audi (3) austin (3) ausztrália (2) ausztrál nagydíj (2) ausztria (1) autogp (4) azerbajdzsán (1) ázsiai le mans (1) bahrein (1) bahreini nagydíj (1) bajnokok tornaja (1) baku (1) bangkok (1) barcelona (2) barrichello (1) bathurst (2) berger (1) bes (2) biaggi (1) blancpain (3) bmw (4) bouffier (1) brawn (1) brazil nagydíj (1) brit nagydíj (1) bsb (3) buemi (1) buggy (1) bukarest (1) bunkoczi (2) burti (1) cart (2) caterham (1) chagin (1) champcar (2) chevrolet (3) chile (1) circuit of the americas (2) citroen (2) city challenge (1) corvette (2) cota (4) crt (3) cruze (1) dakar (2) daytona (3) daytona 500 (1) da costa (1) da matta (1) delecour (1) deltawing (1) despres (2) de rooy (2) de silvestro (1) donington (1) donnelly (1) dorna (1) dtm (12) ducati (2) ecclestone (4) elms (2) erc (1) ezpeleta (1) f1 (48) f2 (1) f3 (3) f3000 (1) f3 euroseries (1) fernando alonso (1) ferrari (6) fia (1) fia gt (4) fittipaldi (1) fom (1) force india (1) ford (3) forma-1 (49) forma-2 (1) forma-3 (3) formula 3000 (1) francia nagydíj (1) fuji (2) glock (1) gold coast (1) gp masters (1) grand-am (3) grosjean (1) gt (1) gt1 (1) guia (1) hamilton (3) hanninen (1) highcroft (1) hinchcliffe (1) hirvonen (1) hispania (1) holden (1) honda (3) hrt (1) huff (2) hulkenberg (1) hungaroring (6) hvm (1) india (2) indiai nagydíj (3) indianapolis (1) indycar (15) interlagos (1) istanbul (1) itc (1) janner rallye (1) japán (1) japán nagydíj (1) jerez (2) judd (1) kamaz (1) katar (1) katari nagydíj (1) kawasaki (1) kínai nagydíj (1) kopecky (1) korea (1) kovalainen (1) kristensen (1) kubica (1) kyalami (1) laffite (1) latvala (2) lauda (1) lausitzring (1) level 5 (1) le mans (6) loeb (3) lorenzo (2) lotti (1) lotus (4) m-sport (1) magyar nagydíj (3) makaó (1) makaói nagydíj (1) malajzia (1) maláj nagydíj (2) mansell (1) marrakesh (2) marussia (2) massa (1) max mosley (1) mclaren (3) melbourne (1) menu (2) mercedes (2) mexikó (1) michelisz (2) mini (2) misano (1) monte carlo (1) montoya (2) monza (2) mortara (1) moszkva (2) motegi (1) moto2 (1) motogp (24) mount panorama (1) muller (2) napi bizarr (4) nascar (10) német nagydíj (2) nissan (1) novikov (1) nürburgring (1) nyikolajev (1) ogier (2) opel (2) oroszország (1) ostberg (1) osztrák nagydíj (1) ota (1) patrese (1) patrick (1) patronelli (2) paul ricard (1) pedrosa (2) peru (1) peterhansel (2) petit le mans (1) phillip island (2) porsche (2) priaulx (1) pruett (1) race of champions (1) raikkonen (2) rebellion (1) red bull (7) red bull ring (1) ricardo tormo (1) road america (2) road atlanta (1) roc (1) rossi (2) sachsenring (1) sainz (2) sanghaj (2) san jose (1) sao paulo (1) sato (1) sauber (1) sbk (8) schumacher (2) seat (1) sebastian vettel (1) sebring (1) sepang (3) sf (1) silverstone (3) simoncelli (1) skoda (1) slovakia ring (1) sordo (1) spa (3) spanyol nagydíj (2) spies (2) sro (1) st. petersburg (1) stoner (2) superbike (3) superleague formula (1) superstars (1) super aguri (1) super gt (3) surfers paradise (2) surtees (1) suzuka (2) suzuka east (1) svédország (1) sykes (1) szalay (2) texas (2) tilke (3) tony george (1) török nagydíj (1) toro rosso (1) toyota (1) turkington (1) tusc (3) usa (2) usa nagydíj (2) uscr (1) v8 supercars (6) valencia (1) valenciai nagydíj (1) vettel (8) volkswagen (3) wec (14) wendlinger (1) wmsc (1) wrc (2) wsr (3) wtcc (17) wurz (1) yamaha (2) yas marina (1) yokohama (1) zanardi (1) zengő (2) zolder (1) zúzda (3) Címkefelhő

WTCC Szlovákia: Összekuszált erőviszonyok

Fábián Viktor 2013.04.30. 21:32

hondawin.jpg

A szezonnyitón látott aggasztó Chevrolet fölény múltba veszett emlék volt csupán a Túraautó Világbajnokság harmadik fordulóján, a Slovakia Ringen. A Hondák a marrakeshi törésteszt után a második futam kivételével az összes etapon domináltak és végre a Zengő Motorsport is fel tudta venni a versenyt a gyári alakulattal.

Megszámlálhatatlan balszerencse és technikai malőr után Michelisz Norbi dobogóra állhatott, ráadásul csak a gyors kanyarok elnyelte előzési lehetőségek akadályozták meg, hogy Tiago Monteirot legyűrve egy második hellyel alapozza meg a hangulatot a hétvégi magyarországi versenyre. (Ha valaki továbbra is kételkedik a Hondára váltásban, az kérdezze meg kezelőorvosát, gyógyszerészét!) Gabriele Tarquininek ezúttal nem kellett egy autót sem fékként használni a bukkanóval fűszerezett hosszú egyenes végi lassításhoz és önerőből megoldva a pálya nyújtotta kihívásokat, bezsákolta a gyári Honda első világbajnoki futamgyőzelmét. A japánok ellenállhatatlan versenyzése kapcsán persze joggal merül fel a kérdés, nem egy újabb árvízi korszak kezdődik-e ezúttal a Honda főszereplésével, de homlokráncolásra egyelőre nincs ok, hisz a Civicek közel sem nyertek nagy előnnyel.

coronel.jpg

A gyári csapat hegemóniája aztán meg is tört a második futamon, melyet óriási meglepetésre a BMW-s Tom Coronel nyert. Nem a versenyző személye, inkább az alatta lévő technika az, amely csodálkozásra ad okot. A bajor márka rettenetesen kezdte a szezont, az autóikat használó csapatok két forduló után egy emberként fakadtak ki a müncheniek látszólagos közömbösségére, amely a világbajnoksági szereplésüket illeti. Az év eleji plusz tíz lóerős támogatás nem sokat, annyit se ért, de a karbonajtók érkezése és a szlovákiai aszfaltcsík sajátosságai sikert hoztak a konyhára. Szinte valószerűtlen, hogy ennyit tesz egy olyan pálya, amely kevéssé igényli a motorerőt. S lám, a ROAL Motorsport jóvoltából a BMW a vb alakulása, tehát 2005 óta tartó nyerő sorozata idén sem szakadt meg. Elégedetten foghattak kezet tehát egymással a müncheni főhadiszállás egyik tágas irodájában a hétfő reggeli meeting után az igazgatótanács tagjai, mondván a képviseletük még mindig erős a WTCC-ben? Elnézve a többi 320 TC-vel operáló csapatot, aligha.

Coronel sikere bámulatos, de megtévesztő lehet. Ha végigfürkésszük a két futam eredménylistáját, látható, hogy a ROAL BMW kimagaslik a többiek közül és közepesen hosszú keresgélés után villan csak fel újra az a bizonyos három betű. A holland győztes után a tizedik, majd kilencedik helyet szerző Mehdi Bennani következik. Az általa szerzett pozíciók sokkal jobban tükrözik a bajorok mai teljesítményét, amelynek javulása nem tűnik túl valószínűnek. Világmárka státusza ellenére a BMW a motorsportban teljesen bezárkózott Németországba. A DTM gyári csapatán kívül vonakodnak más sorozatokban futó autóikat támogatni, ami nem is lenne akkora baj, ha kivételt tennének a világbajnoksággal. Mennyire tűnik fel jó színben egy középmezőnyben vergődő, korábban világbajnoki címet nyert márka? Jelen állás szerint a fejeseket ez egyáltalán nem foglalkoztatja, de mást nem tehetünk, mint reméljük, hogy az a fránya Kondratyev-ciklus hamarosan újra az emelkedő fázisba kapcsol és a BMW kikandikál Németország területein kívülre is.

A 2010-es valenciai hétvége óta először fordult elő, hogy a Chevrolet egyik futamon sem tudott győzni. A gyár kiszállása a szlovákiai versenyen éreztette először drámaian a hatását. Nagy kérdés, hogy a monzai könnyed győzelmek csak utózöngeként szolgáltak-e az elmúlt két év mindent elsöprő sikereihez? Az erőviszonyok teljesen felborultak és rejtély, hogy milyen sorrendet látunk majd a Hungaroringen, amely ugyancsak háttérbe szorítja a nyers erőt. A Túraautó Világbajnokság versenynaptárának legnagyobb fesztiválja következik. Tomboló közönség, felrobbanó lelátók, Michelisz Norbi nevét skandáló tízezrek: ez a WTCC magyar versenye, amely már itt van a kertek alatt.

Címkék: wtcc slovakia ring

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://razoko.blog.hu/api/trackback/id/tr215258545

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása