A szezonnyitón látott aggasztó Chevrolet fölény múltba veszett emlék volt csupán a Túraautó Világbajnokság harmadik fordulóján, a Slovakia Ringen. A Hondák a marrakeshi törésteszt után a második futam kivételével az összes etapon domináltak és végre a Zengő Motorsport is fel tudta venni a versenyt a gyári alakulattal.
Megszámlálhatatlan balszerencse és technikai malőr után Michelisz Norbi dobogóra állhatott, ráadásul csak a gyors kanyarok elnyelte előzési lehetőségek akadályozták meg, hogy Tiago Monteirot legyűrve egy második hellyel alapozza meg a hangulatot a hétvégi magyarországi versenyre. (Ha valaki továbbra is kételkedik a Hondára váltásban, az kérdezze meg kezelőorvosát, gyógyszerészét!) Gabriele Tarquininek ezúttal nem kellett egy autót sem fékként használni a bukkanóval fűszerezett hosszú egyenes végi lassításhoz és önerőből megoldva a pálya nyújtotta kihívásokat, bezsákolta a gyári Honda első világbajnoki futamgyőzelmét. A japánok ellenállhatatlan versenyzése kapcsán persze joggal merül fel a kérdés, nem egy újabb árvízi korszak kezdődik-e ezúttal a Honda főszereplésével, de homlokráncolásra egyelőre nincs ok, hisz a Civicek közel sem nyertek nagy előnnyel.
A gyári csapat hegemóniája aztán meg is tört a második futamon, melyet óriási meglepetésre a BMW-s Tom Coronel nyert. Nem a versenyző személye, inkább az alatta lévő technika az, amely csodálkozásra ad okot. A bajor márka rettenetesen kezdte a szezont, az autóikat használó csapatok két forduló után egy emberként fakadtak ki a müncheniek látszólagos közömbösségére, amely a világbajnoksági szereplésüket illeti. Az év eleji plusz tíz lóerős támogatás nem sokat, annyit se ért, de a karbonajtók érkezése és a szlovákiai aszfaltcsík sajátosságai sikert hoztak a konyhára. Szinte valószerűtlen, hogy ennyit tesz egy olyan pálya, amely kevéssé igényli a motorerőt. S lám, a ROAL Motorsport jóvoltából a BMW a vb alakulása, tehát 2005 óta tartó nyerő sorozata idén sem szakadt meg. Elégedetten foghattak kezet tehát egymással a müncheni főhadiszállás egyik tágas irodájában a hétfő reggeli meeting után az igazgatótanács tagjai, mondván a képviseletük még mindig erős a WTCC-ben? Elnézve a többi 320 TC-vel operáló csapatot, aligha.
Coronel sikere bámulatos, de megtévesztő lehet. Ha végigfürkésszük a két futam eredménylistáját, látható, hogy a ROAL BMW kimagaslik a többiek közül és közepesen hosszú keresgélés után villan csak fel újra az a bizonyos három betű. A holland győztes után a tizedik, majd kilencedik helyet szerző Mehdi Bennani következik. Az általa szerzett pozíciók sokkal jobban tükrözik a bajorok mai teljesítményét, amelynek javulása nem tűnik túl valószínűnek. Világmárka státusza ellenére a BMW a motorsportban teljesen bezárkózott Németországba. A DTM gyári csapatán kívül vonakodnak más sorozatokban futó autóikat támogatni, ami nem is lenne akkora baj, ha kivételt tennének a világbajnoksággal. Mennyire tűnik fel jó színben egy középmezőnyben vergődő, korábban világbajnoki címet nyert márka? Jelen állás szerint a fejeseket ez egyáltalán nem foglalkoztatja, de mást nem tehetünk, mint reméljük, hogy az a fránya Kondratyev-ciklus hamarosan újra az emelkedő fázisba kapcsol és a BMW kikandikál Németország területein kívülre is.
A 2010-es valenciai hétvége óta először fordult elő, hogy a Chevrolet egyik futamon sem tudott győzni. A gyár kiszállása a szlovákiai versenyen éreztette először drámaian a hatását. Nagy kérdés, hogy a monzai könnyed győzelmek csak utózöngeként szolgáltak-e az elmúlt két év mindent elsöprő sikereihez? Az erőviszonyok teljesen felborultak és rejtély, hogy milyen sorrendet látunk majd a Hungaroringen, amely ugyancsak háttérbe szorítja a nyers erőt. A Túraautó Világbajnokság versenynaptárának legnagyobb fesztiválja következik. Tomboló közönség, felrobbanó lelátók, Michelisz Norbi nevét skandáló tízezrek: ez a WTCC magyar versenye, amely már itt van a kertek alatt.