Vasárnap a legendás Daytona 500-zal hivatalosan is megkezdődik a 2013-as NASCAR Sprint Cup Series szezon, de az új kontinens autósport szerelmeseit nemcsak a verseny, de a pole pozíciós személye is lázban tartja. Danica Patrick első teljes Cup Series évének rugaszkodik neki. Az első próbatétel sikeresebb nem is lehetett volna, és mint ilyenkor mindig, most is az eget verik az elvárások.
Patrick 2005-ben debütált az IndyCar sorozatban és egy csapásra az egyik legnépszerűbb versenyző lett. A világ motorsportja már nagyon szeretett volna egy nőt látni egy rangos széria rajtrácsán, így minden bizodalmát Danicába helyezte. Három pole pozíció és egy összetettbeli 12. hely visszafogott sikernek számít elsőévesként, de Patrick népszerűsége töretlen maradt. Nem okozott csalódást az utána következő években, egy kilencedik és egy hetedik év végi helyezése után nagy áttörés következett. 2008 áprilisában Motegiben megszületett a már nagyon áhított első győzelem és bár több nem következett, Danica konzisztens teljesítményének hála 2009-ben már az 5. pozíciót csípte el a pontvadászatban. Lassú, de biztos felívelése az IndyCarban viszont megtorpant, személye iránti csökkenni nem akaró lelkesedés pedig felerősítette a kritikusok hangját, akik a gyengébb évek eredményeit kiragadva állították, Patrick nem érdemli meg, hogy ily nevezetes legyen. Hibái jó alkalmat adtak ellenzőinek, hogy hangoztassák, nők nem valók az autósportba.
Danica tagadta, hogy a NASCAR felé kacsintgatás miatt romlott az IndyCarban nyújtott teljesítménye, de visszaesése innentől datálható. 2011-ben, a tragikus Las Vegas-i versenyen ült utoljára nyíltkerekes versenyautóba és nem okozott meglepetést, mikor 2012-ben a NASCAR második divíziójába, a Nationwide Series-be nyergelt át. Viszontagságos év következett, a sok Indy-versenyzőt elfogyasztott stock car versenyzés megszokása nem könnyű feladat, de néhány bakival együtt az évet az összesítés 10. helyén fejezte be.
Nem szexista kijelentés, hogy a motorsport férfias világ. Azért nem, mert ezt az elmúlt egy évszázad bizonyítja. A feminista mozgalmak sikerei, az emancipáció lehetővé tették, hogy a nők ne csak szüléssel és a háztartás vezetésével töltsék az életüket. Lám, mégis nagyítóval kell keresni a hölgyversenyzőket az utánpótlás kategóriákban. Az IndyCar csapatai a Danica körüli hisztériában meglátták a lehetőséget és mind több fiatal hölgy pályafutását kezdték figyelemmel kísérni. Mint kiderült, nem mindenki jelent aranybányát, csak mert nőből van. Ana Beatriz, Milka Duno nevét ma már ritkán halljuk, Katherine Legge-et a napokban kiebrudalták a Dragon Racingtől. Szerencsésebb a már Patrick előtt versenyző Sarah Fisher, aki saját csapattal rendelkezik és a HVM gyenge autójából kiszabadult ígéretes Simona de Silvestro.
Természetesen Danica Patrick neve Forma-1-es körökben is felmerült. Bernie Ecclestone nem is lett volna méltó magához, ha nem próbálja meg annak idején a Hondához édesgetni őt. Patrick vonakodott pusztán marketing okokból a száguldó cirkuszba szerződni, ami továbbra is egy megfelelő hölgyet keres, de Niki Lauda és az értelmeset ritkán mondó dr. Helmut Marko jelenleg egyetlen női versenyzőt sem tart alkalmasnak a Forma-1-re.
Milyen kilátásai vannak Danicának abban a NASCAR-ban, ahol rengeteg, más szériában sikeres versenyző karrierje futott zsákutcába? Juan Pablo Montoya beleszürkült a mezőnybe, Sam Hornish Jr. már gyakorlatilag eltűnt, Dario Franchitti egy csalódást keltő év után visszamenekült az IndyCarba. Nem lehet megjósolni Patrick jövőjét, de ha a daytonai pole-t egy erős verseny követi, akkor talán még kevesebben akadnak, akiknek szemét a sztereotípiák fátyla homályosítja el.