Facebook

https://www.facebook.com/razokoblog

Rázókő blog

Minden, ami motorsport. facebook.com/razokoblog

Friss topikok

Címkék

a1gp (1) abu dhabi (1) abu dhabi nagydíj (1) aco (1) adelaide (1) al-attiyah (3) albuquerque (2) alfa romeo (1) alguersuari (1) alms (8) alonso (4) aprilia (1) audi (3) austin (3) ausztrália (2) ausztrál nagydíj (2) ausztria (1) autogp (4) azerbajdzsán (1) ázsiai le mans (1) bahrein (1) bahreini nagydíj (1) bajnokok tornaja (1) baku (1) bangkok (1) barcelona (2) barrichello (1) bathurst (2) berger (1) bes (2) biaggi (1) blancpain (3) bmw (4) bouffier (1) brawn (1) brazil nagydíj (1) brit nagydíj (1) bsb (3) buemi (1) buggy (1) bukarest (1) bunkoczi (2) burti (1) cart (2) caterham (1) chagin (1) champcar (2) chevrolet (3) chile (1) circuit of the americas (2) citroen (2) city challenge (1) corvette (2) cota (4) crt (3) cruze (1) dakar (2) daytona (3) daytona 500 (1) da costa (1) da matta (1) delecour (1) deltawing (1) despres (2) de rooy (2) de silvestro (1) donington (1) donnelly (1) dorna (1) dtm (12) ducati (2) ecclestone (4) elms (2) erc (1) ezpeleta (1) f1 (48) f2 (1) f3 (3) f3000 (1) f3 euroseries (1) fernando alonso (1) ferrari (6) fia (1) fia gt (4) fittipaldi (1) fom (1) force india (1) ford (3) forma-1 (49) forma-2 (1) forma-3 (3) formula 3000 (1) francia nagydíj (1) fuji (2) glock (1) gold coast (1) gp masters (1) grand-am (3) grosjean (1) gt (1) gt1 (1) guia (1) hamilton (3) hanninen (1) highcroft (1) hinchcliffe (1) hirvonen (1) hispania (1) holden (1) honda (3) hrt (1) huff (2) hulkenberg (1) hungaroring (6) hvm (1) india (2) indiai nagydíj (3) indianapolis (1) indycar (15) interlagos (1) istanbul (1) itc (1) janner rallye (1) japán (1) japán nagydíj (1) jerez (2) judd (1) kamaz (1) katar (1) katari nagydíj (1) kawasaki (1) kínai nagydíj (1) kopecky (1) korea (1) kovalainen (1) kristensen (1) kubica (1) kyalami (1) laffite (1) latvala (2) lauda (1) lausitzring (1) level 5 (1) le mans (6) loeb (3) lorenzo (2) lotti (1) lotus (4) m-sport (1) magyar nagydíj (3) makaó (1) makaói nagydíj (1) malajzia (1) maláj nagydíj (2) mansell (1) marrakesh (2) marussia (2) massa (1) max mosley (1) mclaren (3) melbourne (1) menu (2) mercedes (2) mexikó (1) michelisz (2) mini (2) misano (1) monte carlo (1) montoya (2) monza (2) mortara (1) moszkva (2) motegi (1) moto2 (1) motogp (24) mount panorama (1) muller (2) napi bizarr (4) nascar (10) német nagydíj (2) nissan (1) novikov (1) nürburgring (1) nyikolajev (1) ogier (2) opel (2) oroszország (1) ostberg (1) osztrák nagydíj (1) ota (1) patrese (1) patrick (1) patronelli (2) paul ricard (1) pedrosa (2) peru (1) peterhansel (2) petit le mans (1) phillip island (2) porsche (2) priaulx (1) pruett (1) race of champions (1) raikkonen (2) rebellion (1) red bull (7) red bull ring (1) ricardo tormo (1) road america (2) road atlanta (1) roc (1) rossi (2) sachsenring (1) sainz (2) sanghaj (2) san jose (1) sao paulo (1) sato (1) sauber (1) sbk (8) schumacher (2) seat (1) sebastian vettel (1) sebring (1) sepang (3) sf (1) silverstone (3) simoncelli (1) skoda (1) slovakia ring (1) sordo (1) spa (3) spanyol nagydíj (2) spies (2) sro (1) st. petersburg (1) stoner (2) superbike (3) superleague formula (1) superstars (1) super aguri (1) super gt (3) surfers paradise (2) surtees (1) suzuka (2) suzuka east (1) svédország (1) sykes (1) szalay (2) texas (2) tilke (3) tony george (1) török nagydíj (1) toro rosso (1) toyota (1) turkington (1) tusc (3) usa (2) usa nagydíj (2) uscr (1) v8 supercars (6) valencia (1) valenciai nagydíj (1) vettel (8) volkswagen (3) wec (14) wendlinger (1) wmsc (1) wrc (2) wsr (3) wtcc (17) wurz (1) yamaha (2) yas marina (1) yokohama (1) zanardi (1) zengő (2) zolder (1) zúzda (3) Címkefelhő

WTCC: Ez történt Európában

Fábián Viktor 2013.07.02. 21:17

muller.jpg

A portói hétvégével búcsút intett az öreg kontinensnek a Túraautó Világbajnokság. Öt forduló alatt még 10 futamot rendeznek, majd november közepén, a hagyományoknak megfelelően Makaóban ér véget szezon. A Chevrolet távozásával nem hagyott maga mögött hatalmi űrt, a 2012 végéig gyári támogatásukat élvező RML autók a papírformának megfelelően dominálnak. 2013 mégsem fullad unalomba, Muller mögött ugyanis rendkívül változatos az erősorrend. A WTCC hátrahagyja Európát, ennek apropóján vessünk néhány pillantást a legfontosabb szereplők eddigi teljesítményére.

Yvan Muller 122 pontos előnnyel érkezik meg augusztusban Argentínába. A hátralévő 10 versenyen még 125 pont zsebelhető be, illetőleg 25 pont az időmérő edzéseken. Összesen tehát 150 pontot szerezhet az, aki minden Q2-t és minden futamot megnyer. A feltételezés eleve abszurd, de ha megfeszülne, Muller talán még képes is lehetne rá. Előnyének tudatában oka azonban nincs rá, és a tavalyi, kissé forrófejű habitusát hátrahagyva idén gyakorlatilag hiba nélkül versenyez. A háromszoros világbajnokot nem kedvelők persze megpróbálhatják kicsinyíteni az érdemeit, mondván, a legerősebb autóban ül, de ekkor adja magát a kérdés: miért nem képes ugyanarra a csapattárs, Tom Chilton? Miért nem képes ugyanarra a szintén Chevy kormányt tekergető James Nash, vagy Alex MacDowall? Yvan Muller magasan kiemelkedik a mezőnyből nemcsak autója, hanem versenyzői kvalitásai okán is. Könnyen lehet, hogy Argentínában a világbajnokság nemcsak egy új pályát, hanem egy rekorder világbajnokot is avat…

Ha márciusban valaki azt mondta volna Michel Nykjaernek, hogy június végén a világbajnoki tabella második helyén fog tanyázni, valószínűleg megkérdezte volna, hol kell aláírni. A dán egy év szünet után (tavaly csak Curitibában indult) a 2011-ben skandináv túraautó-bajnoki címet nyert NIKA Racing Chevy-jével tért vissza a nemzetközi porondra, mely hallatlanul sikeresek bizonyult. Marrakeshben, Salzburgban és Moszkvában elsőként látta meg a kockás zászlót a szimpatikus dán, nem mellesleg csapata első sikereit is elkönyvelve. A NIKA Racing az újonc évében robbantó csapatok egyik iskolapéldája lehet, és ki tudja, hol áll meg a győzelmi számláló.

huffwin.jpg

Reménytelen vállalkozásnak indult, de helytálló címvédő idénye lett Robert Huffnak, aki szintén egy ismeretlen terepre merészkedő istállónál talált helyet. Az utolsó GT1-es világbajnoki címet elhódító All-Inkl.com Münnich Motorsport egyáltalán nem jött zavarba a váltástól, és olyan profizmussal vág neki minden versenyhétvégének, mintha mindig is a túraautózásban lett volna otthon. A német kiscsapat a NIKA Racinghez hasonlóan bámulatos debütáló évet produkál, és csak a gyengébb technikát hibáztathatják, hogy nem nyertek egynél több versenyt. Huff hungaroringi diadala váratlan volt, de a csapat profizmusa mellett a Seatban itt-ott előbukkanó potenciálról is árulkodik.
Marc Basseng látványosan kezdte az évet Monzában, de kissé beleszürkült a mezőnybe Marokkó után. Portóban ismét villogtatta oroszlánkörmeit, amire szüksége van a továbbiakban is, ha bizonyítani akarja, hogy Huff esetleges távozása esetén is készen áll, hogy a hátára vegye a csapatot.

Tizennégy versenyből mindössze egyszer állt a Honda egyik versenyzője a dobogó legmagasabb fokán. A gyári Honda produkciója igencsak felemásnak mondható, dacára annak, hogy ők is első évüket tapossák a Civic-kel. Monzában Gabriele Tarquini pódiumra léphetett, de fejlődést sürgetett, melyről az évadnyitó óta csak a szlovákiai győzelem tett tanúbizonyságot. A gyári autók eredményességét vagy baleset, vagy technikai problémák, vagy tempóhiány hátráltatja. A 2009-es világbajnok olasz tavaly, az év ezen szakaszán nagyjából hasonló mérleggel kezdte nyári pihenőjét, pedig akkor a Sunred privát Seatját terelgette.
Tarquininél is lesújtóbb európai szezont hagy maga mögött Tiago Monteiro, akit csak egyszer szólítottak a dobogóra. A gyári csapat éve persze inkább tekinthető átmenetinek, de egy világbajnoki reményeket tápláló gárdának kellemetlen, ha elmaradnak az előzetes elvárásoktól.

mic.jpg

Még inkább arcpirító Tarquiniék küszködése a Zengő Motorsport eredményei láttán. Az elvileg „fiókcsapat” státuszban lévő magyar istálló az utolsó európai hétvégéken rendszeresen a gyári oroszlánok bajszát huzigálta. Michelisz Norbert négyszer állhatott dobogóra, és ha nem sújtott le rá a technika ördöge, megbízhatóan a pontszerzők között végzett. Portóban a narancs-fekete Honda versenye a falban ért véget, és fennállt a veszély, hogy az elhúzódó javítás miatt Argentínában nem lehet ott a magyar csapat. A gyári partnerség hathatós közreműködése azonban megszüntette az alkatrészhiány problémáját, így a Zengő Honda is vízre szállhat.

Nem csak a Hondát nem fogadta kegyeibe Fortuna, a Ladának is szüksége van már egy jó adag szerencsére. Portóban James Thompson végre mindkét versenyen megmutathatta, mire képes az autó, ha nem öklelik fel. A két hatodik hely első látásra talán nem tűnik túl meggyőzőnek, de a nyers erőt tekintve egyáltalán nem kell szégyenkeznie az orosz márkának. A problémamentes hétvégék úgy kellenek nekik, mint egy falat kenyér, és ha ez végre megadatik, a konstans fejlődés útjára léphet a Lada.

Pepe Oriola tavaly óriási csatában bukta el Michelisz Norbival szemben a privát bajnoki címet. Ma már nincs oka a csalódottságra a fiatal spanyol versenyzőnek, hisz Marokkóban győzni tudott a Seattal, Portóra pedig megszerezte Alain Menu hónapok óta „porosodó” autóját, mellyel két negyedik helyet szerzett. Bár a dobogóról lemaradt, gondoskodott az emlékezetes első Chevy-s szerepléséről, mikor visszaverte Yvan Muller támadásait. Talán csak a tőke segítette a spanyolt a tavalyi gyári Chevrolet-be, de biztosak lehetünk benne, hogy a hátralévő versenyeken Oriola bizonyítani fogja, hogy a képességeivel is rászolgált a versenyképes autóra.

bmw_2.jpg

Ha sikerül a privát csapatoknak megegyezni az FIA-val, a jövőre bevezetésre kerülő új szabályok ellenére sem kopik ki a BMW a világbajnokságból. A bajor márka csapatai jószerével csak szenvednek 2013-ban, bár Tom Coronel Szlovákiában még egy ilyen kétségbeejtő szezonban is győzelemre tudta vinni az öregecske, alig fejlesztett BMW-t. Kivétel erősíti a szabályt, mondhatnánk, és nem is lőnénk mellé. Coronel rendszeres pontszerző hadjárata mellett a többi versenyző mélyre süllyedt a tabellán. Stefano D’Aste Michelisz Norbi tavalyi, privát bajnok autójával két nyolcadik helyet tud felmutatni, mint legjobb eredményt. Darryl O’Young, Fredy Barth, Franz Engstler és Charles Ng is általában akkor jelenik meg a képernyőn, mikor épp összekoccannak valakivel. Mehdi Bennani nyújtja Coronel után a legtöbbet, de a kis szerencsével és ügyességgel gyűjtött pontszerző helyek sem szépítik meg az egykor világbajnoki címet nyert márka agóniáját.

Öt forduló, 10 verseny. Argentína után az Egyesült Államok, majd Japán, Kína és az évadzáró Makaó következik. A Túraautó Világbajnokság szereplőinek lesz ideje feldolgozni, elemezni az öreg kontinensen történteket. Lesz bajnokavatás a nyáron? Megtalálja a helyes irányt a Honda és a Lada? Nyer még idén versenyt a Seat? Feltámad poraiból a BMW? Kérdések, melyekre az előttünk álló hónapokban kapunk választ.

Címkék: wtcc

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://razoko.blog.hu/api/trackback/id/tr185388409

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása