Facebook

https://www.facebook.com/razokoblog

Rázókő blog

Minden, ami motorsport. facebook.com/razokoblog

Friss topikok

Címkék

a1gp (1) abu dhabi (1) abu dhabi nagydíj (1) aco (1) adelaide (1) al-attiyah (3) albuquerque (2) alfa romeo (1) alguersuari (1) alms (8) alonso (4) aprilia (1) audi (3) austin (3) ausztrália (2) ausztrál nagydíj (2) ausztria (1) autogp (4) azerbajdzsán (1) ázsiai le mans (1) bahrein (1) bahreini nagydíj (1) bajnokok tornaja (1) baku (1) bangkok (1) barcelona (2) barrichello (1) bathurst (2) berger (1) bes (2) biaggi (1) blancpain (3) bmw (4) bouffier (1) brawn (1) brazil nagydíj (1) brit nagydíj (1) bsb (3) buemi (1) buggy (1) bukarest (1) bunkoczi (2) burti (1) cart (2) caterham (1) chagin (1) champcar (2) chevrolet (3) chile (1) circuit of the americas (2) citroen (2) city challenge (1) corvette (2) cota (4) crt (3) cruze (1) dakar (2) daytona (3) daytona 500 (1) da costa (1) da matta (1) delecour (1) deltawing (1) despres (2) de rooy (2) de silvestro (1) donington (1) donnelly (1) dorna (1) dtm (12) ducati (2) ecclestone (4) elms (2) erc (1) ezpeleta (1) f1 (48) f2 (1) f3 (3) f3000 (1) f3 euroseries (1) fernando alonso (1) ferrari (6) fia (1) fia gt (4) fittipaldi (1) fom (1) force india (1) ford (3) forma-1 (49) forma-2 (1) forma-3 (3) formula 3000 (1) francia nagydíj (1) fuji (2) glock (1) gold coast (1) gp masters (1) grand-am (3) grosjean (1) gt (1) gt1 (1) guia (1) hamilton (3) hanninen (1) highcroft (1) hinchcliffe (1) hirvonen (1) hispania (1) holden (1) honda (3) hrt (1) huff (2) hulkenberg (1) hungaroring (6) hvm (1) india (2) indiai nagydíj (3) indianapolis (1) indycar (15) interlagos (1) istanbul (1) itc (1) janner rallye (1) japán (1) japán nagydíj (1) jerez (2) judd (1) kamaz (1) katar (1) katari nagydíj (1) kawasaki (1) kínai nagydíj (1) kopecky (1) korea (1) kovalainen (1) kristensen (1) kubica (1) kyalami (1) laffite (1) latvala (2) lauda (1) lausitzring (1) level 5 (1) le mans (6) loeb (3) lorenzo (2) lotti (1) lotus (4) m-sport (1) magyar nagydíj (3) makaó (1) makaói nagydíj (1) malajzia (1) maláj nagydíj (2) mansell (1) marrakesh (2) marussia (2) massa (1) max mosley (1) mclaren (3) melbourne (1) menu (2) mercedes (2) mexikó (1) michelisz (2) mini (2) misano (1) monte carlo (1) montoya (2) monza (2) mortara (1) moszkva (2) motegi (1) moto2 (1) motogp (24) mount panorama (1) muller (2) napi bizarr (4) nascar (10) német nagydíj (2) nissan (1) novikov (1) nürburgring (1) nyikolajev (1) ogier (2) opel (2) oroszország (1) ostberg (1) osztrák nagydíj (1) ota (1) patrese (1) patrick (1) patronelli (2) paul ricard (1) pedrosa (2) peru (1) peterhansel (2) petit le mans (1) phillip island (2) porsche (2) priaulx (1) pruett (1) race of champions (1) raikkonen (2) rebellion (1) red bull (7) red bull ring (1) ricardo tormo (1) road america (2) road atlanta (1) roc (1) rossi (2) sachsenring (1) sainz (2) sanghaj (2) san jose (1) sao paulo (1) sato (1) sauber (1) sbk (8) schumacher (2) seat (1) sebastian vettel (1) sebring (1) sepang (3) sf (1) silverstone (3) simoncelli (1) skoda (1) slovakia ring (1) sordo (1) spa (3) spanyol nagydíj (2) spies (2) sro (1) st. petersburg (1) stoner (2) superbike (3) superleague formula (1) superstars (1) super aguri (1) super gt (3) surfers paradise (2) surtees (1) suzuka (2) suzuka east (1) svédország (1) sykes (1) szalay (2) texas (2) tilke (3) tony george (1) török nagydíj (1) toro rosso (1) toyota (1) turkington (1) tusc (3) usa (2) usa nagydíj (2) uscr (1) v8 supercars (6) valencia (1) valenciai nagydíj (1) vettel (8) volkswagen (3) wec (14) wendlinger (1) wmsc (1) wrc (2) wsr (3) wtcc (17) wurz (1) yamaha (2) yas marina (1) yokohama (1) zanardi (1) zengő (2) zolder (1) zúzda (3) Címkefelhő

WTCC Moszkva: Félidőben, ellenfél nélkül

Fábián Viktor 2013.06.10. 17:34

chevybmw.jpg

Változatos hétvégét tudhat maga mögött a Túraautó Világbajnokság, amely Oroszországban zárta le szezonjának első felét. Pályaavatás, esős időmérő, lerobbant darus kocsi, piros zászló, lökdösődések, igazi vadkeleti hangulat uralkodott a Moscow Raceway-en, amelynek első performansza felemásra sikeredett.

Új helyszín ide, vagy oda, a kimagaslóan erős technikával versenyző, kimagaslóan jó Yvan Muller nem sok kérdést hagyott számunkra az évad második felének portói kezdete előtt. Az első futamon aratott győzelmével 113 pontra hízott utcahossznyi előnye a világbajnoki tabellán még a legoptimistább szurkolóban is óhatatlanul azt a kérdést fogalmazza meg, hogy vajon melyik versenyhétvégén avatják majd a franciát négyszeres világbajnokká. Yvan Mullert lehet szeretni, nem szeretni, de képtelenség elvitatni a tényt, hogy a túraautózás mai, de talán minden korának legkiemelkedőbb versenyzője. Nem meglepő, hogy az RML Chevy nyolc év gyári támogatás után privát csapatként is a legcsillogóbb trófeákért harcol, de Mulleren kívül nincs más, aki így ki tudná autózni a Cruze-ban rejlő potenciált.

De egyáltalán kit tudnánk a francia riválisának kikiáltani? A tabella második pozíciójában versenyről versenyre új nevek bukkannak fel. Az orosz forduló után Gabriele Tarquini a háromszoros világbajnok követője, de a még csak tanulóévét töltő Honda csapat aligha tűzhet ki magának világbajnoki célokat, amíg a megfelelő versenytempóra nem tudnak rábukkanni minden pályán. Persze új csapattól nem várhatunk csodát, így a NIKA Racing sem fog labdába rúgni, hiába nyert Michel Nykjaer már három futamot (köztük a második moszkvait). A többi Chevrolet-s pilóta csetlik-botlik, az öregecske Seat teljesítménye így is a csodával ér fel, míg a BMW a horrorisztikusan gyenge szezonkezdet után magára talált, de a fejlesztés a bajoroknál is égető szükség. Ki állíthatja hát meg Yvan Mullert?

A BMW három betűjének kombinációja mögött sokkal több tartalom rejlik, mint az, hogy honnan érkeztek és mit csinálnak. A BMW név hallatán a világon mindenütt ugyanazok a gondolatok áramlanak az ember fejében. Megbízható márka, garantált minőség évtizedek óta, ráadásul egy státuszszimbólum. Nem reklámozni óhajtom a bajorokat, csupán rá akartam világítani, mekkora veszteség a WTCC-nek, és a világ többi autós versenysorozatának, hogy a versenypályákon ezen három betű felkutatásához egyre hatalmasabb nagyítóra van szükség. A BMW 2014-től kiszáll a Világbajnokságból a bevezetésre kerülő új szabályrendszer miatt, és tevékenysége lassan szinte kizárólag a német bajnokságra szűkül.

wtccrusstart.jpg

Nem vizsgázott jelesre az orosz főváros aszfaltcsíkja WTCC-s debütálásán. A versenyzők nem zárták szívükbe a ritmustalannak bélyegzett pályát, ráadásul a személyzet képzettsége és felszereltsége is hagyott bőségesen kívánnivalót maga után. Tavaly a Renault Világsorozat versenyein már ízelítőt kaphattunk az orosz pályamunkások helyzetmegoldó képességéből, és a dolgok változatlanul ebben a mederben folytak az elmúlt hétvégén is. Az angolul nem igazán tudó munkások lényegesen több időt igényeltek egy-egy bajba jutott autó eltávolítására, visszatolására, más pályákon dolgozó kollégáikhoz képest. A hétvége legbizarrabb momentuma azonban mégse nekik köszönhető: ki látott már olyat, hogy egy versenyt azért kell megállítani, mert két, baleset miatt a pálya szélén maradt autóhoz érkező darus kocsi lerobban? Az eset több szempontból is kínos: Moszkva először rendezett WTCC fordulót, amely ugye egy világbajnokság. Egy ilyen magas rangú versenyszéria megítélésének nem tesz jót az efféle incidens, pláne, hogy kb. 20 percet állt a verseny, de a kocsit így sem sikerült elvontatni a bukótérből. Ennek az lett az eredménye, hogy a pálya két igazán jó előzési pontjából az egyik teljesen ellehetetlenült a folyamatos sárga zászló hatálya miatt. Az orosz forduló mégis megmenekült a csődtől: a második verseny parázs csatákat hozott, vérbeli túraautós előzésekkel és egy-két lökdösődéssel.

Magyar szempontból abszolút sikeres volt a hétvége: Michelisz Norbi a rettenetes szabadedzések után jól használta ki az időjárási körülményeket a kvalifikáción, majd egy harmadik és egy ötödik helyezéssel kihozta a maximumot a Moszkvában gyengécske Hondából. Norbi 25 pontot szerzett vasárnap és ezzel a pontverseny hatodik helyére ugrott előre, 90 egységgel a neve mellett.

A Túraautó Világbajnokság idényének második feléhez érkezett. Az utolsó hat forduló szellősebb időközöket kapott a naptárban, de a következő fordulóra nem kell nagyon sokat várnunk. Június utolsó hétvégéjén a portugál forduló következik, a tempós utcai pályán, Portóban.

Címkék: oroszország moszkva wtcc

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://razoko.blog.hu/api/trackback/id/tr685354186

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása