Facebook

https://www.facebook.com/razokoblog

Rázókő blog

Minden, ami motorsport. facebook.com/razokoblog

Friss topikok

Címkék

a1gp (1) abu dhabi (1) abu dhabi nagydíj (1) aco (1) adelaide (1) al-attiyah (3) albuquerque (2) alfa romeo (1) alguersuari (1) alms (8) alonso (4) aprilia (1) audi (3) austin (3) ausztrália (2) ausztrál nagydíj (2) ausztria (1) autogp (4) azerbajdzsán (1) ázsiai le mans (1) bahrein (1) bahreini nagydíj (1) bajnokok tornaja (1) baku (1) bangkok (1) barcelona (2) barrichello (1) bathurst (2) berger (1) bes (2) biaggi (1) blancpain (3) bmw (4) bouffier (1) brawn (1) brazil nagydíj (1) brit nagydíj (1) bsb (3) buemi (1) buggy (1) bukarest (1) bunkoczi (2) burti (1) cart (2) caterham (1) chagin (1) champcar (2) chevrolet (3) chile (1) circuit of the americas (2) citroen (2) city challenge (1) corvette (2) cota (4) crt (3) cruze (1) dakar (2) daytona (3) daytona 500 (1) da costa (1) da matta (1) delecour (1) deltawing (1) despres (2) de rooy (2) de silvestro (1) donington (1) donnelly (1) dorna (1) dtm (12) ducati (2) ecclestone (4) elms (2) erc (1) ezpeleta (1) f1 (48) f2 (1) f3 (3) f3000 (1) f3 euroseries (1) fernando alonso (1) ferrari (6) fia (1) fia gt (4) fittipaldi (1) fom (1) force india (1) ford (3) forma-1 (49) forma-2 (1) forma-3 (3) formula 3000 (1) francia nagydíj (1) fuji (2) glock (1) gold coast (1) gp masters (1) grand-am (3) grosjean (1) gt (1) gt1 (1) guia (1) hamilton (3) hanninen (1) highcroft (1) hinchcliffe (1) hirvonen (1) hispania (1) holden (1) honda (3) hrt (1) huff (2) hulkenberg (1) hungaroring (6) hvm (1) india (2) indiai nagydíj (3) indianapolis (1) indycar (15) interlagos (1) istanbul (1) itc (1) janner rallye (1) japán (1) japán nagydíj (1) jerez (2) judd (1) kamaz (1) katar (1) katari nagydíj (1) kawasaki (1) kínai nagydíj (1) kopecky (1) korea (1) kovalainen (1) kristensen (1) kubica (1) kyalami (1) laffite (1) latvala (2) lauda (1) lausitzring (1) level 5 (1) le mans (6) loeb (3) lorenzo (2) lotti (1) lotus (4) m-sport (1) magyar nagydíj (3) makaó (1) makaói nagydíj (1) malajzia (1) maláj nagydíj (2) mansell (1) marrakesh (2) marussia (2) massa (1) max mosley (1) mclaren (3) melbourne (1) menu (2) mercedes (2) mexikó (1) michelisz (2) mini (2) misano (1) monte carlo (1) montoya (2) monza (2) mortara (1) moszkva (2) motegi (1) moto2 (1) motogp (24) mount panorama (1) muller (2) napi bizarr (4) nascar (10) német nagydíj (2) nissan (1) novikov (1) nürburgring (1) nyikolajev (1) ogier (2) opel (2) oroszország (1) ostberg (1) osztrák nagydíj (1) ota (1) patrese (1) patrick (1) patronelli (2) paul ricard (1) pedrosa (2) peru (1) peterhansel (2) petit le mans (1) phillip island (2) porsche (2) priaulx (1) pruett (1) race of champions (1) raikkonen (2) rebellion (1) red bull (7) red bull ring (1) ricardo tormo (1) road america (2) road atlanta (1) roc (1) rossi (2) sachsenring (1) sainz (2) sanghaj (2) san jose (1) sao paulo (1) sato (1) sauber (1) sbk (8) schumacher (2) seat (1) sebastian vettel (1) sebring (1) sepang (3) sf (1) silverstone (3) simoncelli (1) skoda (1) slovakia ring (1) sordo (1) spa (3) spanyol nagydíj (2) spies (2) sro (1) st. petersburg (1) stoner (2) superbike (3) superleague formula (1) superstars (1) super aguri (1) super gt (3) surfers paradise (2) surtees (1) suzuka (2) suzuka east (1) svédország (1) sykes (1) szalay (2) texas (2) tilke (3) tony george (1) török nagydíj (1) toro rosso (1) toyota (1) turkington (1) tusc (3) usa (2) usa nagydíj (2) uscr (1) v8 supercars (6) valencia (1) valenciai nagydíj (1) vettel (8) volkswagen (3) wec (14) wendlinger (1) wmsc (1) wrc (2) wsr (3) wtcc (17) wurz (1) yamaha (2) yas marina (1) yokohama (1) zanardi (1) zengő (2) zolder (1) zúzda (3) Címkefelhő

MotoGP Ausztrál Nagydíj: Elkopott előny

Fábián Viktor 2013.10.22. 20:50

ausgp.JPG

Rendhagyó körülmények övezték a MotoGP múlt hétvégi Ausztrál Nagydíját. A nemrég teljesen újraaszfaltozott Phillip Island Circuit szokatlanul gumigyilkosnak bizonyult, a sport kereszttüzébe állítva ezzel a királykategória gumiszállítóját, a Bridgestone-t. Különös, hogy a gyorsan elhasználódó gumik az események olyan láncolatát indították el, melynek végén Marc Marquez kezéből egy biztosnak tűnő világbajnoki cím csúszhat ki.

A szervezők igyekeztek úrrá lenni a káoszon: szombaton az eredeti 27-ről 26 körre rövidítették le a versenytávot és kötelezővé tették a verseny közbeni boxkiállást, melyre a motorversenyzés történetében még nem volt példa. Vasárnap aztán további biztonsági intézkedések következtében 19 körösre kurtították a futamot, és legkésőbb a 10. kör végéig mindenkit motorváltásra köteleztek. Bár a rajongók szórakoztatónak találták a verseny közbeni boxkiállást, a versenyzők utólag elmondták, rémálomként élték meg a fejetlenségnek ezen sosem látott mértékét. Hogy mennyire kaotikus volt a külső szemlélő által talán egyszerűnek tűnő helyzet, jól demonstrálja a gyári Hondánál elkövetett szarvashiba.

blackflagmaq.jpg

A versenyirányítás utasítása világos volt: a 10. kör végéig le kell cserélni a fáradt gumik cipelte masinákat, a világbajnoki értékelésben vezető csapat viszont úgy értelmezte az ad hoc szabályt, hogy tíz megtett kör után a tizenegyedikben is végrehajtható a csere. A Phillip Islandre 43 pont előnnyel érkező Marc Marquez így csapata bakija miatt egy körrel a "boxutcai ablak" zárása után pattant a második motorra. A versenyirányítás kizárta a spanyolt, akinek pontversenybeli előnye 43-ról 18 pontra olvadt kizárása, és riválisa, Jorge Lorenzo győzelmének köszönhetően. A Honda elismerte felelősségét, Marquez viszont túl keménynek ítélte a kizárást. A következő, japán futamon a helyzet az ausztrállal egybevágó lesz: a spanyol újoncnak hét ponttal kell többet szereznie, mint üldözőjének, de lélektani szempontból jelentős érvágás az elveszített 25 pont. Ha Marquez hibázna, akkor derülne csak ki, milyen súlyos az ára az ausztráliai melléfogásnak.

pedswap.jpg

Nézői szemmel valóban izgalmas volt, hogy a MotoGP történetében először boxkiállásokat láthattunk száraz körülmények között. Számítani lehetett arra, hogy néhányan a kötelező kiállásokkal tarkított versenyek koráról fognak álmodozni, de hála az égnek, ők vannak kevesebben. A kiállások bevezetése nem csak a versenyzők negatív visszajelzései miatt lenne öngyilkosság, hanem nyílegyenesen szembemenne a motorversenyzés szellemiségével. A MotoGP már régóta küzd azért, hogy a futamok látványosabbak legyenek, de bármi is legyen az az "X vegyszer", melyet még nem kotyvasztottak ki a széria boszorkánykonyháján, biztosan nem a boxkiállás lesz a hiányzó összetevő.

Két futam vár még ránk a MotoGP 2013-as kiadásából. A megmaradt 18 ponttal Marc Marquez továbbra is a világbajnoki cím legnagyobb esélyese, de vajon vár még a spanyolra egy újabb svédcsavar? Kiderül a hétvégén, a Japánban fekvő Twin Ring Motegin.

Képek: AP Photo, Getty Images, Repsol Honda Team

Címkék: motogp ausztrál nagydíj phillip island

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://razoko.blog.hu/api/trackback/id/tr555592889

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása