Szenzáció nélkül végződött a MotoGP előszezonjának második, háromnapos tesztsorozata a malajziai Sepangban. A Honda dominanciáját csak a második napon tudta megtörni a Yamaha, így ötnél állapodott meg a narancs-piros alakulat tesztnap nyerési számlálója. A kérdés már nem az, hogy a két japán gyártón kívül részt tud-e venni valaki a világbajnoki címért folytatott küzdelemben, hanem az, hogy a Honda kisajátítja-e 2013-at magának. Dani Pedrosának talán nem is hangvillások okozzák majd a legnagyobb fejfájást, hanem újdonsült csapattársa, Marc Marquez, aki az utolsó tesztnapon mindössze 81 ezredmásodperccel maradt alul a világbajnoki címre oly éhes 26-os rajtszámú motorossal szemben. A maláj aszfaltcsíkon nem volt könnyű a gyakorlás, az égi csatornák többször is megnyíltak, de a Honda esőben és szárazon is nagyon komoly tempót diktált.
Egyetlen csapat lehet képes megakadályozni a Honda-hegemóniát, az pedig a Yamaha. A kétszeres világbajnok, címvédő Jorge Lorenzo a szerdai gyakorlás megnyerése mellett végig a nagy rivális mögött tanyázott. A spanyol címvédésének útja rögös lesz, talán zsákutcába is vezet majd, ehhez pedig nemcsak a Honda üdvöskéi, hanem a saját csapattársa is hozzásegítheti. Valentino Rossi a hosszabb etapokra koncentrálva jócskán elmaradt a 99-es rajtszámot viselő társától a második napon, de a többi gyakorláson roppant versenyképesnek bizonyult. Könnyen elképzelhető, hogy négyesélyes lesz az idei világbajnokság...
Lehet, hogy a Fantasztikus Négyes tagjai elosztják maguk között az idei serlegeket, de az élet mögöttük is zajlani fog. A félig meddig gyári támogatású LCR csapat Stefan Bradlval szolgáltatta az első nap meglepetését, mikor a negyedik pozícióig repítette fekete Hondát, alig elmaradva a gyári nagy testvértől. A fekete maradt a következő nap is, csak ezúttal Yamaha szív dobogott a váz mögött: a Tech 3 Cal Crutchlow-val Marquezt is megelőzve a harmadik helyen találta magát. Az utolsó tesztnap bravúr nélkül telt, de akkor a Gresini csapat és Alvaro Bautista ragadta magához az üldözők gyeplőjét. Ezen három csapatok jó eséllyel pályáznak 2013 hangulatfelelősének nem hivatalos, de annál kedveltebb címére, mely múlt évben a Tech 3 duójának járt ki látványos produkcióikért.
Bebetonozta magát a Ducati a nyolcadik és kilencedik helyre. Az olasz gárda hátránya csak az utolsó napon csökkent egy másodperc alá. Nicky Hayden és Andrea Dovizioso versenygépe egy vadonatúj benzintankkal gazdagodott, a csapat viszont egy nagy névvel lett szegényebb: Filippo Preziosi egészségügyi okokra hivatkozva távozott, miután az utóbbi évek sikertelenségéért kimondva-kimondatlanul őt hibáztató Audi áthelyezte a kutatás és fejlesztés programba. Preziosi volt a letéteményese Casey Stoner világverő technikájának, de a Rossival elszenvedett két katasztrofális év túl nagy arculcsapás volt mind neki, mind az istállónak. A Ducati a BMW Superbike programjának korábbi vezérével, Bernhard Gobmeierrel keresi a győztesek útját, melyre úgy néz ki, idén még nem lépnek rá.
Ha külön bajnokságot indítottak volna a szériaközeli CRT masináknak, azt Jorge Martinez csapata már félig a zsebében tudhatná. Az Aspar alakulat a teljes teszt során biztonságosnak mondható, fél másodperces és afölötti előnyt őrzött a többi szériablokkos csapat előtt, ráadásul a Ducati szatelitistállójánál, a Pramac Racingnél is gyorsabb tudott lenni.
Két tesztsorozat után kijelenthetjük, hogy a MotoGP erőviszonyai nem sokat változtak 2012-höz képest. A Honda úgy tűnik, idén is nehezen lesz verhető, de a Sepangban nyújtott teljesítményükkel még csak pár lépést tettek a 2013-as szezon hosszú, macskaköves útján. A következő kollektív MotoGP teszt erejéig hazatér a vb az öreg kontinensre. Március 23. és 25. között a nagy kedvenc, Jerez látja vendégül a tesztpilótákkal együtt népes mezőnyt. Spanyolországba viszont más irányból érkeznek a Hondás alakulatok, akik március 12-től kezdve három napon át Austinban melegítenek a Circuit of the Americas áprilisi Texasi Nagydíjára.