Facebook

https://www.facebook.com/razokoblog

Rázókő blog

Minden, ami motorsport. facebook.com/razokoblog

Friss topikok

Címkék

a1gp (1) abu dhabi (1) abu dhabi nagydíj (1) aco (1) adelaide (1) al-attiyah (3) albuquerque (2) alfa romeo (1) alguersuari (1) alms (8) alonso (4) aprilia (1) audi (3) austin (3) ausztrália (2) ausztrál nagydíj (2) ausztria (1) autogp (4) azerbajdzsán (1) ázsiai le mans (1) bahrein (1) bahreini nagydíj (1) bajnokok tornaja (1) baku (1) bangkok (1) barcelona (2) barrichello (1) bathurst (2) berger (1) bes (2) biaggi (1) blancpain (3) bmw (4) bouffier (1) brawn (1) brazil nagydíj (1) brit nagydíj (1) bsb (3) buemi (1) buggy (1) bukarest (1) bunkoczi (2) burti (1) cart (2) caterham (1) chagin (1) champcar (2) chevrolet (3) chile (1) circuit of the americas (2) citroen (2) city challenge (1) corvette (2) cota (4) crt (3) cruze (1) dakar (2) daytona (3) daytona 500 (1) da costa (1) da matta (1) delecour (1) deltawing (1) despres (2) de rooy (2) de silvestro (1) donington (1) donnelly (1) dorna (1) dtm (12) ducati (2) ecclestone (4) elms (2) erc (1) ezpeleta (1) f1 (48) f2 (1) f3 (3) f3000 (1) f3 euroseries (1) fernando alonso (1) ferrari (6) fia (1) fia gt (4) fittipaldi (1) fom (1) force india (1) ford (3) forma-1 (49) forma-2 (1) forma-3 (3) formula 3000 (1) francia nagydíj (1) fuji (2) glock (1) gold coast (1) gp masters (1) grand-am (3) grosjean (1) gt (1) gt1 (1) guia (1) hamilton (3) hanninen (1) highcroft (1) hinchcliffe (1) hirvonen (1) hispania (1) holden (1) honda (3) hrt (1) huff (2) hulkenberg (1) hungaroring (6) hvm (1) india (2) indiai nagydíj (3) indianapolis (1) indycar (15) interlagos (1) istanbul (1) itc (1) janner rallye (1) japán (1) japán nagydíj (1) jerez (2) judd (1) kamaz (1) katar (1) katari nagydíj (1) kawasaki (1) kínai nagydíj (1) kopecky (1) korea (1) kovalainen (1) kristensen (1) kubica (1) kyalami (1) laffite (1) latvala (2) lauda (1) lausitzring (1) level 5 (1) le mans (6) loeb (3) lorenzo (2) lotti (1) lotus (4) m-sport (1) magyar nagydíj (3) makaó (1) makaói nagydíj (1) malajzia (1) maláj nagydíj (2) mansell (1) marrakesh (2) marussia (2) massa (1) max mosley (1) mclaren (3) melbourne (1) menu (2) mercedes (2) mexikó (1) michelisz (2) mini (2) misano (1) monte carlo (1) montoya (2) monza (2) mortara (1) moszkva (2) motegi (1) moto2 (1) motogp (24) mount panorama (1) muller (2) napi bizarr (4) nascar (10) német nagydíj (2) nissan (1) novikov (1) nürburgring (1) nyikolajev (1) ogier (2) opel (2) oroszország (1) ostberg (1) osztrák nagydíj (1) ota (1) patrese (1) patrick (1) patronelli (2) paul ricard (1) pedrosa (2) peru (1) peterhansel (2) petit le mans (1) phillip island (2) porsche (2) priaulx (1) pruett (1) race of champions (1) raikkonen (2) rebellion (1) red bull (7) red bull ring (1) ricardo tormo (1) road america (2) road atlanta (1) roc (1) rossi (2) sachsenring (1) sainz (2) sanghaj (2) san jose (1) sao paulo (1) sato (1) sauber (1) sbk (8) schumacher (2) seat (1) sebastian vettel (1) sebring (1) sepang (3) sf (1) silverstone (3) simoncelli (1) skoda (1) slovakia ring (1) sordo (1) spa (3) spanyol nagydíj (2) spies (2) sro (1) st. petersburg (1) stoner (2) superbike (3) superleague formula (1) superstars (1) super aguri (1) super gt (3) surfers paradise (2) surtees (1) suzuka (2) suzuka east (1) svédország (1) sykes (1) szalay (2) texas (2) tilke (3) tony george (1) török nagydíj (1) toro rosso (1) toyota (1) turkington (1) tusc (3) usa (2) usa nagydíj (2) uscr (1) v8 supercars (6) valencia (1) valenciai nagydíj (1) vettel (8) volkswagen (3) wec (14) wendlinger (1) wmsc (1) wrc (2) wsr (3) wtcc (17) wurz (1) yamaha (2) yas marina (1) yokohama (1) zanardi (1) zengő (2) zolder (1) zúzda (3) Címkefelhő

MotoGP: 2012 újratöltve

Fábián Viktor 2013.03.02. 15:34

pedrosa.jpg

Szenzáció nélkül végződött a MotoGP előszezonjának második, háromnapos tesztsorozata a malajziai Sepangban. A Honda dominanciáját csak a második napon tudta megtörni a Yamaha, így ötnél állapodott meg a narancs-piros alakulat tesztnap nyerési számlálója. A kérdés már nem az, hogy a két japán gyártón kívül részt tud-e venni valaki a világbajnoki címért folytatott küzdelemben, hanem az, hogy a Honda kisajátítja-e 2013-at magának. Dani Pedrosának talán nem is hangvillások okozzák majd a legnagyobb fejfájást, hanem újdonsült csapattársa, Marc Marquez, aki az utolsó tesztnapon mindössze 81 ezredmásodperccel maradt alul a világbajnoki címre oly éhes 26-os rajtszámú motorossal szemben. A maláj aszfaltcsíkon nem volt könnyű a gyakorlás, az égi csatornák többször is megnyíltak, de a Honda esőben és szárazon is nagyon komoly tempót diktált.

lorenzo.jpg

Egyetlen csapat lehet képes megakadályozni a Honda-hegemóniát, az pedig a Yamaha. A kétszeres világbajnok, címvédő Jorge Lorenzo a szerdai gyakorlás megnyerése mellett végig a nagy rivális mögött tanyázott. A spanyol címvédésének útja rögös lesz, talán zsákutcába is vezet majd, ehhez pedig nemcsak a Honda üdvöskéi, hanem a saját csapattársa is hozzásegítheti. Valentino Rossi a hosszabb etapokra koncentrálva jócskán elmaradt a 99-es rajtszámot viselő társától a második napon, de a többi gyakorláson roppant versenyképesnek bizonyult. Könnyen elképzelhető, hogy négyesélyes lesz az idei világbajnokság...

bradl.jpg

Lehet, hogy a Fantasztikus Négyes tagjai elosztják maguk között az idei serlegeket, de az élet mögöttük is zajlani fog. A félig meddig gyári támogatású LCR csapat Stefan Bradlval szolgáltatta az első nap meglepetését, mikor a negyedik pozícióig repítette fekete Hondát, alig elmaradva a gyári nagy testvértől. A fekete maradt a következő nap is, csak ezúttal Yamaha szív dobogott a váz mögött: a Tech 3 Cal Crutchlow-val Marquezt is megelőzve a harmadik helyen találta magát. Az utolsó tesztnap bravúr nélkül telt, de akkor a Gresini csapat és Alvaro Bautista ragadta magához az üldözők gyeplőjét. Ezen három csapatok jó eséllyel pályáznak 2013 hangulatfelelősének nem hivatalos, de annál kedveltebb címére, mely múlt évben a Tech 3 duójának járt ki látványos produkcióikért.

dovi.jpg

Bebetonozta magát a Ducati a nyolcadik és kilencedik helyre. Az olasz gárda hátránya csak az utolsó napon csökkent egy másodperc alá. Nicky Hayden és Andrea Dovizioso versenygépe egy vadonatúj benzintankkal gazdagodott, a csapat viszont egy nagy névvel lett szegényebb: Filippo Preziosi egészségügyi okokra hivatkozva távozott, miután az utóbbi évek sikertelenségéért kimondva-kimondatlanul őt hibáztató Audi áthelyezte a kutatás és fejlesztés programba. Preziosi volt a letéteményese Casey Stoner világverő technikájának, de a Rossival elszenvedett két katasztrofális év túl nagy arculcsapás volt mind neki, mind az istállónak. A Ducati a BMW Superbike programjának korábbi vezérével, Bernhard Gobmeierrel keresi a győztesek útját, melyre úgy néz ki, idén még nem lépnek rá.

espargaro.jpg

Ha külön bajnokságot indítottak volna a szériaközeli CRT masináknak, azt Jorge Martinez csapata már félig a zsebében tudhatná. Az Aspar alakulat a teljes teszt során biztonságosnak mondható, fél másodperces és afölötti előnyt őrzött a többi szériablokkos csapat előtt, ráadásul a Ducati szatelitistállójánál, a Pramac Racingnél is gyorsabb tudott lenni.

jerez.jpg

Két tesztsorozat után kijelenthetjük, hogy a MotoGP erőviszonyai nem sokat változtak 2012-höz képest. A Honda úgy tűnik, idén is nehezen lesz verhető, de a Sepangban nyújtott teljesítményükkel még csak pár lépést tettek a 2013-as szezon hosszú, macskaköves útján. A következő kollektív MotoGP teszt erejéig hazatér a vb az öreg kontinensre. Március 23. és 25. között a nagy kedvenc, Jerez látja vendégül a tesztpilótákkal együtt népes mezőnyt. Spanyolországba viszont más irányból érkeznek a Hondás alakulatok, akik március 12-től kezdve három napon át Austinban melegítenek a Circuit of the Americas áprilisi Texasi Nagydíjára.

Címkék: motogp sepang

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://razoko.blog.hu/api/trackback/id/tr965112807

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása